סקר מנדטים: ימינה מתחזקת, הפער מהליכוד נשמר

הפער בין הליכוד לימינה מצטמק במנדט אחד, כשבמקביל יש עתיד מתחזקת מעט. הרשימה המשותפת נשארת במגמת ההיחלשות שמאפיינת את הסקרים האחרונים, וכחול לבן נשארת יציבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/20 08:33 יא בכסלו התשפא

סקר מנדטים: ימינה מתחזקת, הפער מהליכוד נשמר
בחירות , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר (ו') ב'מעריב', ונערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, מלמד כי למעט פערים מינוריים באופן יחסי, המפלגות שומרות על המגמות הקבועות מהתקופה האחרונה. גוש הימין-חרדים ממשיך להוביל בפער ניכר, עם 67 מנדטים.

נתניהו: "אין ספק שאנחנו בדרך לבחירות - כחול לבן לא מכבדים הסכמים"

על פי תוצאות הסקר, הליכוד שומרת על כוחה מהסקרים האחרונים, עם 29 מנדטים, ואילו ימינה מתחזקת מעט עם 23 מנדטים. הפער בין המפלגות נע בין עשרה מנדטים בחלק מהסקרים לארבעה בסקרים אחרים, ולא בטוח שאפשר לסמוך על הסקרים הללו כאינדיקציה למה שיקרה בבחירות עצמן, בשל הפערים הגדולים.

יש עתיד מתחזקת מעט ל-19 מנדטים, ואילו הרשימה המשותפת נשארת במגמה השלילית, עם 11 מנדטים בלבד, מגמה שהחלה בשבועות האחרונים, ככל הנראה בהתאם לסדקים ולעימותים בין חברי הכנסת של הרשימה, ואולי גם על רקע משבר הקורונה הגובר בחברה הערבית.

בהמשך הרשימה ניצבת כחול לבן עם תשעה מנדטים, כשש"ס נחלשת לשמונה. ישראל ביתנו נשארת יציבה עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה ומרצ עם שישה מנדטים.

העבודה, הבית היהודי, עוצמה יהודית, 'גשר' ו'דרך ארץ' לא עוברות את אחוז החסימה.

מניתוח התוצאות עולה עוד כי גוש הליכוד־חרדים הגדיל את כוחו ב־2 מנדטים לעומת הסקר הקודם של 'מעריב' ל־44 מנדטים. בסקר השתתפו 548 חברים בפאנל המשיבים של פאנלס, וטעות הדגימה המרבית עומדת על 4.3%.