גנץ תקף את נתניהו בסבב ראיונות. הליכוד: "התנהגות שערורייתית"

שר הביטחון תקף את נתניהו: "אם ימשיך לשים את האינטרסים שלו על פני אינטרסים אחרים – נגיע לבחירות". על התקציב: "לא אאפשר הארכה או פשרה שתביא לסחבת. עדיין אפשר לפתור את המשבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/20 20:59 ח בכסלו התשפא

גנץ תקף את נתניהו בסבב ראיונות. הליכוד: "התנהגות שערורייתית"
בני גנץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התראיין הערב (ב') במקביל לחדשות 12 ולחדשות 13. בראיונות, שהוקלטו מראש, תקף גנץ את ראש הממשלה נתניהו, העריך כי מדינת ישראל בדרך לבחירות, והצהיר כי לא יתפשר בנושא התקציב ובנושא ועדת החקירה של פרשת הצוללות. בליכוד תקפו בחזרה: "אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".

גנץ לנתניהו: "ישבנו מ-18:30 ושמענו סקירות. פתאום הכול יורד"

בראיון לחדשות 13 התייחס גנץ להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות, וטען כי "כל דבר שאנחנו עושים - מחובר לפוליטיקה". לדבריו, החליט להקים את הוועדה לאחר שהגיע לידיו מידע חדש. "מצאתי ממצאים שמשכו את תקומת ליבי וחשבתי שיש טעם לבדוק איך זה התנהל. הוועדה היא מקצועית, לא תחקור את הצד הפלילי".

גנץ התייחס גם לקרע ההולך ומחריף בקואליציה ולאפשרות שהבחירות יוקדמו. "אם נפזר את הכנסת - זה כי אי אפשר היה לעבוד עם נתניהו", הצהיר, "והתשובה מובנת מאליה: מובן מאליו שלא אפשרי שאשב עם נתניהו בממשלה". בראיון לחדשות 12 אמר גנץ: "נתעקש על תקציב 2021 לישראל. לא אאפשר הארכה או פשרה שתביא לסחבת. אם יהיה פה שנ"צ של שבוע אפשר לסבול את זה".

הוא תקף את נתניהו ואמר כי "אם נתניהו ימשיך לשים את האינטרסים שלו על פני אינטרסים אחרים – נגיע לבחירות, והוא יצטרך להסביר למה אין תקציב. ההסכם אינו מבוצע כמו שצריך מצידו של נתניהו. אני חושב שהרוטציה צריכה לקרות, הסכמים צריך לכבד. אני מבין ששיקוליו אישיים ולאו דווקא לאומיים – ואם הדברים לא יסתדרו נחזור לציבור, ונגיד לו לשפוט מי צריך להוביל. לדבריו, "מה שצריך לקרות עד סוף החודש – לאשר תקציב מדינה לשנת 2021", המשיך. "אם התקציב לא יבוצע כפי שסוכם - נצטרך לבוא לציבור, להציג בפניו מי בחר שלא להעביר את התקציב, ולהמשיך קדימה".

על חילוקי הדעות בתוך כחול לבן אמר שר הביטחון: "יש לנו שיח טוב בתוך המפלגה. גם אם יש דעות לכאן או לכאן – כולם יודיעם שהגיעו למקום שלהם בזכות המאבק שלי. מקבלים את מנהיגותי".

מהליכוד נמסר בתגובה לראיונות: "בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו 2 חיילי צה"ל בתאונה קשה ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה״ל כדי להקים "וועדה תפורה" שהוא התנגד להקמתה רק לפני 4 חודשים ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש"נתניהו צריך להתפטר". אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".