גנץ: "נתניהו חושב רק על המשפט. או שיהיה תקציב - או שנלך לבחירות"

שר הביטחון תקף בחריפות את ראש הממשלה: "אני לא מוכן לשאת באחריות של ממשלה לא מתפקדת. הממשלה עובדת על אש קטנה כי נתניהו עסוק בנושאים אחרים. אני לא נמצא בממשלה הזאת כדי לשרת את נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/20 09:13 ז בכסלו התשפא

גנץ: "נתניהו חושב רק על המשפט. או שיהיה תקציב - או שנלך לבחירות"
בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

ההחלטה של שר הביטחון, בני גנץ, להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות, עוררה אמש (א') סערה במערכת הפוליטית, כשההערכה גוברת כי גנץ מתכונן לבחירות, שנראות בלתי נמנעות. בליכוד תקפו את גנץ בחריפות, והבוקר עלה שר הביטחון להתקפה משלו בראיון ל'ידיעות אחרונות'.

בליכוד תוקפים את גנץ: "גורר את ישראל בכוח לבחירות"

החלטת על הקמת ועדת בדיקה לפרשת הצוללות. קשה לנתק את ההחלטה הזאת מהמניע הפוליטי שלה
"אני שוקל את ההחלטה כבר חודש וחצי-חודשיים. הייתה על זה עבודת מטה, ובחנתי כל מיני חלופות, וגם החלטתי שתהיה ועדה מאוזנת וטובה. אין ספק שבסופו של דבר ניתן למצוא לזה הקשר פוליטי, אבל יותר מההקשר הפוליטי זהו נושא חמור מאוד שראוי שייבדק. שוחחתי על זה קודם עם ראש הממשלה ואמרתי לו שאני לא רודף את הראש שלו אלא רודף את העניין. ואני אשמח שעבודת הוועדה תיעשה בצורה טובה, מאוזנת, לא מתלהמת".


(גנץ תוקף את נתניהו במליאת הכנסת, לפני כשבועיים)

בליכוד טוענים שאתה פועל ממניעים פוליטיים וגורר את ישראל לבחירות. 
"הם הרי יגידו על כל דבר שזה עניין פוליטי. תגיד, למה אין תקציב - כי לא צריך או כי זה פוליטי? למה אין מינויים - כי לא צריך או כי זה פוליטי? למה אין עבודת ממשלה מסודרת - כי לא צריך או כי זה פוליטי? המדינה צריכה אחת משתי אפשרויות: או תקציב וממשלה מתפקדת או ללכת לבחירות. הנה אני אומר לך בקולי: אני חושב שישראל צריכה תקציב וממשלה מתפקדת.

"אני מציע לך לעקוב אחריי בשבועיים הקרובים, ואל תלך לישון בלילה לפני שאתה בודק מה בני גנץ עשה. אני אמשיך עם כל הכלים שעומדים לרשותי כדי להשיג תקציב וממשלה מתפקדת או שאנחנו הולכים לבחירות. אודרוב".

זה אומר שתתמוך בפיזור הכנסת ובהקדמת הבחירות עוד לפני 23 בדצמבר? 
"במצב שבו אנחנו נמצאים, כשבקושי יש ישיבת ממשלה ומכניסים לסדר היום נושאים בגודל של בול – אז איזו מדינה זאת? איזו ממשלה זאת? אני לא מוכן לשאת באחריות של ממשלה לא מתפקדת. המדינה עובדת היום על אש קטנה כי נתניהו עסוק בנושאים אחרים. נתניהו חושב קודם על המשפט. יאללה פאודה".

האם אתה מבין את הפגיעה והאכזבה מצד ניסנקורן בעקבות דיל המינויים שעשית?
"אנחנו הבאנו סדרה של מינויים לממשלה ואנחנו לא מתעסקים עם מינוי כזה או מינוי אחר. אני מקווה שבשבועות הקרובים נביא עוד ועוד מינויים. ניסנקורן יודע שכל מה שהוא עושה, הוא עושה מטעמי וכל מה שהוא עושה הוא מקבל ממני גיבוי. הוא ימשיך לקבל את הגיבוי, הוא שותף נאמן ואני חושב שחייבים למנות מנכ"ל למשרד המשפטים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן