נתניהו: "אני מזהיר את ארגוני הטרור בעזה - אל תנסו אותנו"

ראש הממשלה נאם פתח ישיבת הממשלה על הירי מעזה לעבר יישובי ישראל בלילה האחרון. במקביל, שר הבריאות יצא נגד הדלפת פרטי ההסכם מול חברת "פייזר": "יקשה עלינו להגיע להבנות עם חברות נוספות, כי הן חשופות למה שחתמנו עם 'פייזר'"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/11/20 13:50 כח בחשון התשפא

נתניהו: "אני מזהיר את ארגוני הטרור בעזה - אל תנסו אותנו"
נתניהו בישיבת ממשלה. ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתיחת ישיבת הממשלה לתקיפות מעזה לכיוון ישראל, ותגובת צה"ל ברצועה. "צה"ל תקף תשתיות ומטרות של החמאס ברצועת עזה. לא נקבל שום התקפות נגד מדינת ישראל ואזרחי ישראל" קבע נתניהו. עוד הוסיף: "אני מזהיר את ארגוני הטרור בעזה, גם בזמן משבר הקורונה - אל תנסו אותנו. אני אף פעם לא מפרט את התכניות המבצעיות שלנו, אבל אני אומר להם - המחיר של המשך התוקפנות יהיה כבד, כבד מאוד".

במהלך הלילה שבין מוצאי שבת לראשון, אזעקות נשמעו החל מהשעה 02:00 לאחר ששוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לכיוון אשדוד וקיבוץ פלמחים שבשפלה. מערכת כיפת ברזל הופעלה ורסיסים של מיירט נמצאו בבת ים, יתר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, באשקלון ובמרכז דיווחו על רעשי פיצוצים עזים. בעקבות כך צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים, תשתית תת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה.

במקביל שר הבריאות יולי אדלשטיין, התייחס לחשיפת פרטי ההסכם עם חברת "פייזר" לקניית החיסונים: "ביום שישי התבצע פשע חמור. גורם כלשהו העביר את פרטי ההסכם עם חברת 'פייזר' שחל עליו חיסיון לתקשורת". אדלשטיין הסביר כי חשיפה זו "תקשה עלינו להגיע להבנות עם חברות נוספות, כי הן חשופות למה שחתמנו עם 'פייזר'. הדבר כמובן לא ירתיע אותנו ונעשה הכל להביא כמות נוספת של חיסונים לכל אזרחי ישראל".