שרשור רקטות מעזה לכיוון ישראל | צה"ל תקף ברצועה

החל מהשעה 02:00 נשמעו אזעקות באשדוד ובאזור השפלה בעקבות שני שיגורים שנורו מהרצועה. גם במרכז דווח כי נשמעו רעשי פיצוצים, ורסיסי מיירט אותרו בבת ים. בתגובה, תקף צה"ל לפנות בוקר יעדים של חמאס ברצועה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/11/20 07:42 כח בחשון התשפא

שרשור רקטות מעזה לכיוון ישראל | צה"ל תקף ברצועה
ארכיון, צילום: ללא

אזעקות נשמעו במהלך הלילה שבין מוצאי שבת לראשון, החל מהשעה 02:00 לאחר ששוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לכיוון אשדוד וקיבוץ פלמחים שבשפלה. מערכת כיפת ברזל הופעלה ורסיסים של מיירט נמצאו בבת ים, יתר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, באשקלון ובמרכז דיווחו על רעשי פיצוצים עזים. בעקבות כך צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים, תשתית תת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה.

דובר צה"ל מסר: "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד אשר לא הפעיל התרעה במרחב העיר אשדוד בהיעדר צורך ושיגור נוסף שבעקבותיו הופעלו התרעות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות  משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה. צה״ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

מדובר בהפרת שקט ראשונה לאחר כחודש ללא התקפות מכיוון עזה, הערכות הן כי הירי הגיע בעקבות יום השנה ליחסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטה, שחל בשבוע שעבר. בשנה שעברה צה"ל תקף את ביתו של אל עטה, שהיה אחראי לפיגועים רבים, בהם פיגועי ירי, ושיגורי רקטות. במתקפה על ביתו נהרגו גם אשתו ובתו של המחבל, ובעקבות כך החלה הסלמה בדרום למשך יומיים בהן נורו כ-450 רקטות אל תוך שטח ישראל.