גנץ לנתניהו: "חברתי אליך במאבק לטובת האזרחים ולא כששותף לפשע כלכלי נגדם"

שר הביטחון נאם גם הוא במסגרת ההצבעה על אישור הסכם השלום עם בחריין "הברית מגדילה את היכולת להגיע להישגים דיפלומטיים". אך במקביל דרש מנתניהו לאשר תקציב לשנת 2021, ורמז על פירוק הממשלה עם לא יאשר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/11/20 15:17 כג בחשון התשפא

גנץ לנתניהו: "חברתי אליך במאבק לטובת האזרחים ולא כששותף לפשע כלכלי נגדם"
גנץ בעת נאומו בכנסת, צילום: דוברות הכנסת

שר הביטחון בני גנץ, נאם בישיבת המליאה המיוחדת לאישור הסכם השלום בין ישראל לבחריין. בנאומו חיזק את תהליך השלום וקרא למדינות נוספות להצטרף: "אני קורא למדינות נוספות באיזור ברית המתונים ובראשן ערב הסעודית, לקדם את האינטרסים ולקדם את היחסים עם ישראל". גנץ ציין את החשיבות בהסכמי השלום גם מול איראן "הברית מגדילה את היכולת להגיע להישגים דיפלומטיים מול הקיצוניים ובראשם איראן". 

ראש הממשלה: "יהיו מדינות נוספות שיתווספו רשמית למעגל השלום"

גנץ התייחס גם לנצחנו של ביידן בבחירות בארה"ב, ואמר כי הוא מאמין שגם הוא יהיה שותף להסכמי שלום נוספים. "אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולברך שוב את הנשיא ביידן על היבחרו, על הדרך שעשה, על האמונה באחדות העם האמריקאי, והכבוד שבו הוא נוהג באזרחי ארצות הברית. הכבוד שבו הוא נוהג בכל אדם. אני בטוח שתחת הנהגתו, הממשל האמריקאי ימשיך להוביל להסכמים נוספים, ושישראל תמיד תהיה חלק בכל תהליך מייצב במזרח התיכון". 

אך לאחר דברי השבח על הסכמי השלום פנה גנץ לראש הממשלה ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו מדברים פה גבוהה-גבוהה על השלום עם מדינות באזורינו, הגיעה העת שנדבר גם על שלום בתוכנו". גנץ הזכיר את הסיבה להקמת ממשלת האחדות: "אני חברתי אליך כשותף במאבק למען חייהם בריאותם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם. אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט מוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו". עוד הוסיף: "שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל. בידך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי, ולעשות את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל. בנושא הזה לא יהיה גורם חיצוני שיכווין אותך".