עימות בוועדת הכלכלה: גרוטו התפרץ על מיקי לוי ונטש את הדיון | צפו

חברי הכנסת לא נתנו למשנה למנכ"ל משרד בריאות לדבר, ותקפו אותו בנושאי פתיחת הצימרים, מה שהביא אותו לאבד את העשתונות ולעזוב את הדיון, לאחר שצעק: "תפנו לקבינט הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 15:25 ח בחשון התשפא

עימות בוועדת הכלכלה: גרוטו התפרץ על מיקי לוי ונטש את הדיון | צפו
פרופ' איתמר גרוטו, צילום: פלאש 90

עימות בוועדת החוקה. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התפרץ על חברי הכנסת לאחר שתקפו אותו בנושא פתיחת הצימרים. אחרי שח"כ מיקי לוי (יש עתיד) לא הניח לגרוטו להשיב לשאלה, התפרץ האחרון וצעק "תפנו לקבינט הקורונה", וניסה להתנתק מהדיון ולכבות את המצלמה.

לוי השיב לו: "מותר לנו להעיר לך, אדוני הפרופסור", ובשלב זה התפרץ גרוטו בצעקות, והתבקש על ידי ח"כ יעקב מרגי, שניהל את הוועדה, לעזוב את הדיון, כשצעקותיו של ח"כ לוי ("אתה מבייש את עצמך") ברקע.

הקורונה בישראל: 559 מאומתים חדשים ביממה האחרונה

בהמשך הגיב מרגי ואמר כי "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח ובסבלנות, אם לא אז שייקח חופשה או שייצא לחל"ת". 

לגופו של עניין, לפני ההתפרצות של ח"כ מיקי לוי, השיב גרוטו לשאלת ח"כ אסף זמיר בנוגע לפתיחת הצימרים. לדבריו, "אנחנו מסתכלים על התמונה הכוללת, כי למעשה כל מגזר אפשר היה לפתוח בנפרד והכול היה מצוין. אם אנחנו פותחים מסעדות זה מעלה סיכון לתחלואה, למרות שכל מסעדה בנפרד זה לא סיכון גדול".

לגבי המתווה להכנסת התיירים אמר גרוטו כי "הכנו מתווה והתקדמנו הרבה מאוד. מקדמים את הבדיקות המהירות וזה מתקדם יפה מאוד. צריך לזכור שאחת הבעיות שלנו שהיינו מדינה אדומה. אנחנו בדרך למדינה ירוקה ונערכים לזה בקיצור בידוד לאנשי עסקים. הנוהל מוכן ומחכה לאישור שר הבריאות".