יאיר לפיד: "שכחול לבן יצביעו אתנו אי אמון, או שנלך לבחירות"

יו"ר יש עתיד התייחס בפתיחת ישיבת הסיעה, לאמירה של ראש הממשלה כי אין כסף לקפסולות בכיתות א'-ב'. "אם אין לנתניהו את היכולת לממן בתי ספר לילדים, איך יש לו את היכולת לממן ממשלה של 36 שרים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 14:41 ח בחשון התשפא

יאיר לפיד: "שכחול לבן יצביעו אתנו אי אמון, או שנלך לבחירות"
לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד פתח את ישיבת סיעת יש עתיד, ותקף את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר אתמול כי אין כסף למתווה קפסולות בכיתות א'-ב'. "אין לנתניהו את היכולת לממן בתי ספר לילדים, איך יש לו את היכולת לממן ממשלה של 36 שרים? את היכולת לממן שר לענייני מים, שרה לקידום קהילות לא קיימות. איך יש לו את היכולת לממן לעצמו מטוס פרטי במיליארד שקל? הממשלה הזו היא האירוע הכי בזבזני, הכי מופקר, הכי חסר אחריות בתולדות המדינה".

נתניהו בקבינט הקורונה: אין לנו יכולת לממן קפסולות בכיתות א'-ב'

לפיד המשיך, ואמר כי  יש לפתוח את בתי הספר חמישה ימים בשבוע. "את בתי הספר בישראל צריך לפתוח. שיפתחו חמישה ימים בשבוע. שיפתחו חמש שעות ביום, אבל שיפתחו. יש פתרונות: לימודים באוויר הפתוח. העברת סמכויות למנהלים ורשויות המקומיות. שימוש בהורים מתנדבים. מערך בדיקות בתוך בתי הספר. 

יו"ר האופוזיציה תקף בסוף דבריו את יו"ר כחול לבן: "בני גנץ אמר אתמול בישיבת הקבינט: 'אני מתוסכל, אנחנו יושבים פה שעות על גבי שעות ולא מחליטים כלום.' אתה מתוסכל?! אתה יודע איך מרגישים הורים לשלושה ילדים שכבר חודשים תקועים בבית?! צריך מהר ממשלה אחרת, מתפקדת, שתעשה את העבודה ותחזיר את הילדים לבתי הספר".