ליברמן על נתניהו וגנץ: "אחד מהם משקר"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בפתיחת ישיבת הסיעה לצוללות, ספינות השטח ומטוסי F35, ואמר כי לצערו אין מנוס מפתיחת ועדת חקירה בנושא: "להקים ועדת חקירה ממלכתית רצינית שתבחן את כל הסיפור מהתחלה עד הסוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 14:25 ח בחשון התשפא

ליברמן על נתניהו וגנץ: "אחד מהם משקר"
ליברמן., צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיעת ישראל ביתנו קיימה היום (ב') את ישיבת הסיעה השבועית שלה. בפתח הישיבה, נאם היו"ר, ח"כ אביגדור ליברמן, ואמר כי אין מנוס מהקמת ועדת חקריה ממלתית בנושא הצוללות. "לצערי אנחנו נצטרך לחזור עוד פעם על נושא הצוללות, ספינות השטח ומטוסי F35. כל הפרסומים האחרונים כולל הודעות של אלופים במילואים דן הראל ועמוס גלעד מחייבים אותנו להקים ועדת חקירה ממלכתית רצינית שתבחן את כל הסיפור מהתחלה עד הסוף.

עמוס גלעד תוקף: "לא האמנתי שנגיע לכשל מנהיגותי בסדר גודל כזה"

"מה שעוד מחזק אותי בעמדתי היום", המשיך ליברמן, "זה הדבר המדהים ששמעתי גם מראש הממשלה וגם משר הביטחון בנושא F35. אומר שר הביטחון שמערכת הביטחון לא ידעה כלום, הכול נעשה מעל ראשה".

לדעתו של ליברמן, אחד מהשניים משקר: "אומר ראש הממשלה שהכול נעשה בידיעת מערכת הביטחון. אחד מהם משקר. אני לא מבין למה במדינת ישראל הדבר הזה מתקבל כקוריוז כשיש שני אנשים, אחד מהם ראש ממשלה והשני שר הביטחון ואחד מהם לא דובר אמת, וזה לא משנה כרגע מי אומר אמת ומי לא. עצם העובדה שאחד מהם לא דובר אמת מהווה פגיעה בביטחון של מדינת ישראל. מתברר שלא למדנו שום דבר ולא תיקנו שום דבר לכן אני חוזר ואומר צריך לבחון כרגע את כל נושא הצוללות והספינות".

בהמשך דבריו התייחס ליברמן לטיפול במשבר הקורונה. "לצערי גם בנושא הקורונה וההחלטה של ראש הממשלה להחיל חיסיון על כל הדיונים ל-30 שנה מהווה החלטה שרירותית. אי אפשר לקבל את זה, מדינת ישראל פשוט לא מוכנה לאתגרים ולאירועים הבאים ולצערי אנחנו כל יום יכולים להתעורר ולהיות בתוך אירוע נוסף".

ליברמן אמר כי ישראל אינה מוכנה למספר תרחישים אפשריים: "זה יכול להיות רעידת אדמה, זה יכול להיות מטח טילים מכיוון לבנון לצפון הארץ וגם שם אנחנו לא מוכנים, זה יכול להיות פיגוע המוני, פיגוע של נשק כימי וביולוגי, גם שם מדינת ישראל לא ערוכה. אנחנו גם לא ערוכים אם תהיה מגיפה חדשה ולכן גם בנושא טיפול בקורונה, צריך לבטל את החלת החיסיון ל-30 שנה וגם שם צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית, לא במסגרת ההתחשבנות, לא במסגרת חיסולים פוליטיים, אלא כדי להתכונן לאירוע הבא".