נתניהו: "האופוזיציה מקהלת באסה-סבבה" | לפיד: "באיזו שנה אתה חי?"

במליאת הכנסת התקיים דיון בנושא: "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול משבר הכלכלי והבריאותי". נתניהו הגיע לדיון ותקף את האופוזיציה: "ראשי האופוזיציה לא יודעים מה הם רוצים. לפיד השיב: "הפוליטיקה השתלטה עליך לגמרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 18:57 א בחשון התשפא

נתניהו: "האופוזיציה מקהלת באסה-סבבה" | לפיד: "באיזו שנה אתה חי?"
נתניהו ולפיד , צילום: Israel Sellem/POOL/Flash90

דיון "40 החתימות" נערך הערב(ב') במליאת הכנסת. הדיון אותו ביקשו 40 חברים מהאופוזיציה ובראשם חברי סיעת יש עתיד, עמד תחת הכותרת "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול משבר הכלכלי והבריאותי", ובמהלכו התעמתו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

ראש הממשלה לא היה רגוע: "ראשי האופוזיציה לא יודעים מה הם רוצים. לפיד קורא לא להישמע להנחיות. בנט קורא לפתוח את הכלכלה מהר-מהר ומצביע בשבוע שעבר בעד יאיר לפיד לראשות הממשלה. זו זכותו. כל מה ששומעים באופוזיציה ובתקשורת זה שתי מקהלות רועשות. מקהלת הכל באסה ומקהלת הכל סבבה. בקיצור - באסה-סבבה. קודם כל אמרו כאן שהכל סבבה. אין מגיפה, אין קורונה, ואם יש – זה לא רציני. זו אפילו המצאה של נתניהו. במקביל צעקו כאן שהכל באסה – הכל קורס, הכל לא בסדר, הכל חסר תקווה. אז 'באסה או סבבה', אני מבין – אבל ביחד?! באותו זמן?!".

ראש הממשלה המשיך במתקפה: "הנהגנו סגר בגל הראשון, ומיד אמרתם: 'חייבים לצאת עכשיו מהסגר, מהר-מהר'. יצאנו. ואז שאלתם: 'למה יצאתם כל כך מהר?!'. צעקתם: 'תנו כסף'. נתנו כסף - מענקים,  הלוואות – ואז קיטרתם: 'למה אתם מפזרים כסף?'. אמרתם: 'תגדילו את מספר הבדיקות'. הגדלנו את מספר הבדיקות –  לשיא עולמי! ואז אמרתם: 'בדיקות זה לא מה שחשוב, חשוב מכונות הנשמה!'. הבאנו אלפי מכונות הנשמה. אז אמרתם: 'מכונות הנשמה? למה כל כך הרבה?'.

"בקיצור", סיכם נתניהו, "אתם תמשיכו עם באסה סבבה ואני וחבריי נמשיך לפעול למען הצלת חיים וחיזוק הכלכלה שלנו".

לפיד: "אתה כבר לא אותו בנאדם. רק הנאום תקוע בלופ"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, עלה לנאום לאחר נתניהו ותקף בחזרה: "באיזו שנה אתה חי? כי בשנה הזו, 2020, הכל מתפרק סביבנו. הפוליטיקה השתלטה עליך לגמרי. זה מה שקורה אחרי יותר מדי שנים. קורה לך מה שקורה תמיד לראשי ממשלות שנמצאים יותר מדי שנים בתפקיד: נתקע לך הנאום".

"אתה תקוע עם טקסט מלפני ארבע שנים. בינו לבין המציאות העכשווית אין שום קשר. זו כבר לא אותה מדינה. אתה כבר לא אותו בנאדם. רק הנאום תקוע בלופ. עוד פעם "עצרתי את השמאל", על איזה שמאל מדובר? למפלגת העבודה יש שני מנדטים והם יושבים בממשלה שלך. עוד פעם "מנעתי פינוי ישובים", מי בכלל מפנה ישובים? על מה אתה מדבר? באיזו שנה אתה חי?".

לפיד סיים את דבריו ואמר שהזמן הרב בפוליטיקה, השפיע על נתניהו: "אתה פוליטיקאי כבר 32 שנה. 32 שנה לא חיפשת חניה. זה עושה משהו לבנאדם. 32 שנה לא חיכית בתור לרופא. זה יותר מדי שנים. בשנה הזו התברר שיש מחיר לזה שבמשך שנים הזנחת את מערכת הבריאות. הכל אצלך פוליטיקה. בגלל פוליטיקה לא הפעלת בזמן את מערכת הבטחון. בגלל פוליטיקה אתה לא מבצע אכיפה בערים חרדיות. נותן להפקרות להשתולל".