נתניהו: בערים אדומות שבהן מפרים את ההנחיות - נמשיך את הסגר

ראש הממשלה סייר בבית החולים רמב"ם והודה לצוותים הרפואיים. הוא התייחס לעובדה שחלק מהערים שהוגדרו "אדומות" הפכו לכתומות, אך הבהיר כי מעמדן יישאר עם מירב ההגבלות, בשל הפרות ההנחיות בהן. הח"כים החרדים זועמים: "יצא המרצע מן השק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 12:48 א בחשון התשפא

נתניהו: בערים אדומות שבהן מפרים את ההנחיות - נמשיך את הסגר
נתניהו בביקור ברמב"ם, צילום: דוברות רמב"ם

ראש הממשלה נתניהו ביקר הבוקר (ב') במחלקת הקורונה שמפעיל צה"ל במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. נתניהו סייר בחמ"ל המרכזי שמפקח על פעילות מחלקות הקורונה במתקן התת קרקעי של בית החולים ונפגש עם צוות בית החולים והצוות המפעיל את המחלקה הצה"לית.

גמזו: "נקצר את ימי הבידוד. יש להמתין עם פתיחת מערכת החינוך"

בסיום הביקור אמר ראש הממשלה כי "יש פה פיתוחים שמקדימים את העולם כולו. גם בטיפול משולב של רופאים ואחיות, וקצינים ורופאים מהצבא, עם מערכות מידע, טכנולוגיה חדישה, מערכות קשר ומערכות אבחון, וכל הבא ליד. יש כאן תוספת משמעותית ליכולת שלנו לטפל בחולים. אני רוצה לומר שוב מילת תודה לצוותים הרפואיים ששמים את עצמם בקו החזית כל הזמן. כולנו צריכים תמיד לזכור שהם בקו הראשון. תודה רבה לכם". 


(נתניהו בסיור בחמ"ל)

לדברי נתניהו, הסגר עובד במהירות - אך צריך לשמור על ההישגים שלו: "ההישגים פה מרשימים. אנחנו ראינו שהסגר עובד במהירות, הגענו כבר לירידה של מתחת ל-1,000, עם שלושה אחוזי הדבקה, ממקום שהיינו עם 8,000, שהם 15 אחוז הדבקה - זו ירידה מהירה. לצערנו אנחנו רואים, כפי שחזיתי, שמדינות אירופה עוברות אותנו במהירות, כמעט כולן. הן עוברות אותנו משום שהן לא עשו את הסגר הזה. אבל אנחנו צריכים לשמור על ההישגים של הסגר ביציאה הדרגתית ובמילוי ההנחיות. אני מצפה שכולם יישמרו על ההנחיות - כולם, בלי יוצא מן הכלל". 

"הערים יישארו אדומות - בשל הפרת ההנחיות"

ראש הממשלה הסביר כי על אף שבחלק מהערים שהוגדרו "אדומות" מצב התחלואה משתפר, הוא החליט שהן יישארו תחת אותה הגדרה, בשל הפרת ההנחיות בהן: "יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות.
אני קורא לכל הציבור בערים האדומות, לציבור החרדי - קיימו את ההנחיות. אנחנו נאכוף, אבל לא פחות חשוב זה שאתם תאכפו על עצמכם. אם נעשה את זה, אז נצא מזה, ונצא בצורה טובה מהגל השני שמכה עכשיו בעוצמה בכל העולם. אנחנו יכולים לצאת טוב יותר מיתר מדינות העולם כפי שקרה בגל הראשון, אם נעשה את זה יחד."

בתגובה לדברים אמר ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) כי "יצא המרצע מן השק. כפי שאמרנו כל הזמן, הסגר על הערים לא מגיע ממקום ענייני, אלא מהווה ענישה קולקטיבית וזריקת אחריות של הממשלה. אני קורא לחברי הכנסת להתכנס עוד היום ולבטל את הסגר שהוטל על הערים הכתומות".