תמר זנדברג לא שוללת הצטרפות לממשלה עם בנט: "אם מדובר בממשלת חירום"

חברת הכנסת ממרצ אמרה במסגרת ראיון בכנס ציונות ודמוקרטיה של ההסתדרות הציונית, כי היא חושבת שבשביל מצב החירום ניתו יהיה לחבר בין מפלגתה לימינה. מצד שני היא סבורה כי מרצ יכולה גם להתאחד עם הרשימה המשותפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/20 12:07 כח בתשרי התשפא

תמר זנדברג לא שוללת הצטרפות לממשלה עם בנט: "אם מדובר בממשלת חירום"
ח"כ תמר זנדברג, צילום: Hadas Parush/Flash90

לקראת 25 שנים מאז הרצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, קיימה ההסתדרות הציונית כנס ציונות ודמוקרטיה בהשתתפות פוליטיקאים ועיתונאים. באחד השלבים בכנס ראיינה העיתונאית דפנה ליאל את ח"כ תמר זנדברג על המצב הפוליטי בכלל ושל מפלגת מרצ בכלל. בראיון עלתה האפשרות שכדי להחליף את הממשלה הנוכחית יש להקים ממשלת חירום אלטרנטיבית, אך זה אומר איחוד כוחות בין מרצ וימינה, דבר שלא נשלל מצדה של זנדברג.

"אם מדובר בממשלת חירום אז אני חושבת שזה כולל את כולם" אומרת זנדברג אך ממהרת לסייג " וזה אומר בלי פסילה גזענית". מבחינת מרצ אם ימינה תסכים לשבת עם הרשימה המשותפת, גם מרצ תשב עם ימינה. "יכול להיות מודל של ממשלת חירום הכולל את כל המפלגות או ממשלת של כל המפלגות למעט הליכוד" ובכך מציגה כי הבעיה האמתית מבחינתה זה הליכוד וראש הממשלה נתניהו אך לאו דווקא ימינה. זנדברג גם מציעה אפשרות של ממשלת מרכז שמאל עם תמיכה של בנט, שמבחינתה הדבר אפשרי אך כמובן מחזירה בשאלה ואומרת: "בנט הוא היום חלק מהאופוזיציה, האם בנט יתמוך בממשלה כזו?".

הדבר היעקרי שמפריע למרצ הוא שאי החבירה עם הרשימה המשותפת חמורה יותר בעיני הפוליטיקאים מאשר המאבק בקורונה. "החזון של שותפות פוליטית רחבה הוא מלווה אותנו לא מעט זמן, בשנה האחרונה ניסנו פעמיים שותפויות עם מפלגות אחרות, ושניהם לצערי כשלו" מספרת זנדברג בעקבות המחשבה אולי לאחד כוחות עם הרשימה המשותפת. "אני חושבת ששותפות יהודית-ערבית זה צו השעה היום. למרצ יש תפקיד ליצר שותפות כזו באופן שלא יעמוד בסתירה לנושא הציונות". 

https://www.facebook.com/zionistenterprises/videos/346701639993378