לקראת הסגר: מפגינים מחוץ לכנסת השליכו צואה ורדפו אחרי השר אמסלם

ישראלים רבים זועמים על הטלת ההגבלות הנוספות שכוללות סגירת מקומות העבודה של המגזר הפרטי. בעקבות כך עשרות מפגינים נמצאים מחוץ לכנסת, כאשר אחדים השליכו צואת פרות ואחרים רדפו וגידפו את השר אמסלם שעבר במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 18:12 ו בתשרי התשפא

לקראת הסגר: מפגינים מחוץ לכנסת השליכו צואה ורדפו אחרי השר אמסלם
הפגנות מחוץ לכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בזמן שמליאת הכנסת מתכנסת לדון על ההגבלות שקבעה הממשלה, עשרות מפגינים זעמו עמדו מחוץ לכנסת ותקפו את השר דודי אמסלם. המפגינים הגיעו למחות על ההגבלות שכוללות סגירה של כלל המגזר הפרטי, צמצום הפגנות, תפילות רק בשטחים פתוחים והתחבורה הציבורית תצומצם בצורה משמעותית. חלק מהמפגינים אף נשאו עמם צואת פרות והשליכו אותה לעבר המבנה של משכן הכנסת בליווי קריאות: "זה סמל הסירחון של השחיתות".

שר הדיגיטל והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם, הגיע למקום על מנת להיכנס ולהשתתף בישיבה. בזמן שעבר במקום החלו חלק מן הפגינים לרדוף אחריו ולצעוק כלפיו גידופים וביטויים קשים, בעקבות כך המאבטחים סגרו את הכניסה מחשש שמפגינים יחדרו פנימה. השר שנסער מן המתקפה נגדו אף סיפר על כך בעת שהשתתף במליאה. בעת נאומו על דוכן הכנסת סיפר אמסלם כי מפגינים "אנרכיסטים" כדבריו קראו לעברו "אמסלם אתה גנב, נוכל, אתה תיכנס לבית סוהר, יא שמן".

דבריו של אמסלם התקבלו גם במליאה בקריאות כעס מצד חברי האפוזיציה בהם ח"כ תמר זנדברג. בעקבות כך תקף אמסלם את חברת הכנסת וקרא לעברה: "תמיד ידעתי שאת אישה אלימה. אני חושב שאתם חצופים, אתם מובילים לאנרכיה במדינת ישראל כבר 4 חודשים, חלקכם דרך אגב נמצאים בכל ההפגנות, אתם שותפים להדבקה במדינת ישראל". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן