בנט: "יכולנו למנוע את האסון - זו לא גזירת גורל"

יו"ר ימינה פרסם פוסט נוסף בו הוא סוקר את קבלת ההחלטות של הממשלה ומציין כי היה ניתן להימנע מסגר שני. "האם נתניהו וגנץ יכלו למנוע את הגל השני הנורא כל כך? התשובה לצערי היא כן. שורש הכל - מחדל אי הכנת הכוחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 20:09 כו בתשרי התשפא

בנט: "יכולנו למנוע את האסון - זו לא גזירת גורל"
ח"כ נפתלי בנט. , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, מפרסם הערב (ד') פוסט בו הוא תוקף את הממשלה, ומפרט כיצד היה ניתן למנוע את הסגר השני. בנט בוחר לכנות את הסגר כ"אסון יום הכיפורים של 2020", וטוען כי היה אפשר להתנהל אחרת: "האם נתניהו וגנץ יכלו למנוע את הגל השני הנורא כל כך? להציל מעל 1,500 הרוגי גל שני? להציל מעל מיליון מובטלים? התשובה לצערי היא כן. שורש הכל - מחדל אי הכנת הכוחות בהפוגת מאי-יוני".

"כל זה לא היה צריך לקרות. לא גזירת גורל. וצריך לתקן מיד" קובע בנט מפרט כיצד לדעתו היו צריכים להיות הדברים. בנט מציין את הבחירה להטיל סגר כבר בסבב הקודם, ותמיכתו בו, בטענה למנוע קצב הדבקה גדול וגם במחיר עצום למשק. "סגר כללי הוא דבר נורא, מעין נשק גרעיני, אך תמכתי בכך כי הכל היה חדש והיינו זקוקים לזמן. זמן להכין את הכוחות. את בתי החולים. את הקופות". אך מאז הוקמה ממשלה חדשה ובנט מאשים את נתניהו שבזמן ההפוגה לא עשה הכנות כדי להתמודד עם סבב נוסף.

https://www.facebook.com/396697410351933/posts/3533927156628927/

בנט מציין שורה של דברים שהיו צריכים להיעשות בזמן ההפוגה של חודשי מאי ויוני בהם: הגדלת הבדיקות, מיטות אשפוז, חוקרים אפדמיולוגי וגם לא התכוננה לפתיחת שנת הלימודים. לבסוף כתב: "זו אינה חכמה שבדיעבד, וזה לא קשור לקצב הפתיחה" ובכך יוצא נגד ההתנצלות של נתניהו כי שחרר את ההגבלות מהר מידי.  "לא מהירות הפתיחה הבעיה, אלא אי הכנת הכוחות. זהו המחדל החמור ביותר שגרמה ממשלה ישראלית מאז קום המדינה" קובע בנט. לבסוף ציין כיצד יש לפעול בעתיד: "ליישם כעת מה שהיה צריך לעשות בחודשי מאי-יוני, ולמנוע גל שלישי.ובהזדמנות הראשונה לאחר השתלטות על המגיפה, להחליף את הממשלה הנוראה הזו".