מושב החורף של הכנסת ייפתח היום: האם הפעם יאשרו תקציב?

לאחר הפגרה של החגים, הכנסת תפתח היום עם שלושה נאומים: הראשון של נשיא המדינה, לאחריו ראש הממשלה ואחרון יעלה יו"ר האופוזיציה. הכנסת מתכנסת עם סכסוכים בקואליציה, ושאין עדיין תקציב מאושר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 08:25 כד בתשרי התשפא

מושב החורף של הכנסת ייפתח היום: האם הפעם יאשרו תקציב?
נתניהו ינאם במליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מושב החורף של הכנסת ייפתח היום (ב') בשעה 16:00, כשברקע קיים חשש כי זה יהיה מושבה האחרון של הכנסת ה-23. כזכור, הקואליציה טרם גישרה על הפערים בתוכה, ואף המתיחות בין כחול לבן לבין הליכוד עוד קיימת. בנוסף סוף זמן הדחייה על אישור התקציב יחל בעוד חודשיים, ואם לא יאושר הכנסת בעל כורחה תתפרק וישראל תצא לבחירות עם סיום שנת 2020. 

מושב הכנסת ייפתח היום עם קבלת יו"ר הכנסת, יריב לוין, את נשיא המדינה, רובי ריבילין, שינאם ראשון עם פתיחת המליאה. לאחריו יעלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שימסור פירוט על פעילות הממשלה בתקופה שחלפה מאז המושב הקודם ועל תוכניות הממשלה למושב הקרוב. לבסוף יעלה לנאום יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, שככל הנראה יעלה הצעת אי אמון בממשלה.

הכנסת נערכת על שמירת ההנחיות באולם המליאה ועל מנת לשמור על מרחק בין הנואמים לנשיא המדינה, הוקם דוכן נואמים חדש שיהיה רחוק ממושב הנשיא. עם סיום הישיבה הדוכן המיוחד יפורק, וישובו לנאום מהדוכן הרגיל שמרוחק דיו ממקום מושב יו"ר הכנסת. גם בתוך אולם המליאה סומנו בצבעים נקודות שמירת מרחק של שני מטרים בין חברי הכנסת הנמצאים במליאה.  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן