בכירים בכחול לבן: "אם נתניהו רציני, נסכים לדחות במעט את נושא התקציב"

בכירים בכחול לבן אמרו על סוגיית אישור תקציב 2021: "מקווים שרה"מ יראה את טובת המדינה". השר מיכאל ביטון אמר מנגד: "אי־העברת התקציב - עוול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 08:49 כג בתשרי התשפא

בכירים בכחול לבן: "אם נתניהו רציני, נסכים לדחות במעט את נושא התקציב"
נתניהו וגנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אישור תקציב המדינה יידחה פעם נוספת? בכירים בכחול לבן מאשרים, על פי דיווח הבוקר (א') ב'ישראל היום', כי יהיו מוכנים לדחות מעט את הנושא, אך ורק אם רה"מ בנימין נתניהו יהיה רציני ויקיים את ההסכם בנוגע אליו.

הבחירות נדחו: מליאת הכנסת אישרה את דחיית תקציב המדינה

בכיר בכחול לבן אמר: "המהומה שהקמנו בימים האחרונים והפנייה של גנץ במכתבו לנתניהו להעביר באופן מיידי את התקציב היא רצינית ביותר. עם זאת, אם בליכוד יצטרכו מטעמים טכניים להאריך במעט את המועד, נתגמש". 
בכיר אחר במפלגה אמר כי "האמון שלנו בנתניהו כמובן נמוך מאוד, אבל אנחנו רוצים להאמין שגם הוא ירצה לראות את טובת המדינה ולא רק את טובתו האישית ויעביר את התקציב בהקדם כדי לטפל במשבר הקורונה". 

עוד דווח כי לאחר התפטרותו של שר התיירות אסף זמיר מהממשלה, ובעקבות מה שמגדירים במפלגה כ"גרירת רגליים מצד נתניהו", הביטחון העצמי בכחול לבן הידרדר. שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ מנסה בימים האחרונים ליצור תדמית של שוויון לנתניהו, ומכאן מגיעה גם קריאתו לקדם את התקציב ולהימנע מבחירות. 

ובכל זאת, בכחול לבן ערוכים לבחירות, לעומת הפעמיים האחרונות שבהן החלו להתניע קמפיין מאוחר. "אנו ערוכים לבחירות במקרה שיגיעו", הבהירו גורמים במפלגה. כשנשאלו על מצבם העגום בסקרים, התגוננו וטענו שאינם מייצגים את מצבם בשטח.