סקר חדש: בליכוד איבדו 14 מנדטים תוך חצי שנה

סקר המנדטים מגלה כי הליכוד מקבלים 27 מנדטים בלבד, אחרי 41 בחודש מאי האחרון. ימינה לעומתם, זינקו עם 11 מנדטים נוספים בסקרים, תוך חמישה חודשים בלבד. הסיבות לתזוזת המנדטים: ביקורת על ניהול המאבק בקורונה, המשבר הכלכלי וההפגנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/20 07:22 כא בתשרי התשפא

סקר חדש: בליכוד איבדו 14 מנדטים תוך חצי שנה
זה שיורד, ושזה שעולה. נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סקר מנדטים שמתפרסם היום (ו'), ונערך עבור “מעריב” על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, מחזק את הסקרים האחרונים שנערכו , בהם נראה כי בליכוד נמצאים במגמת ירידה משמעותית, כשמנגד, ימינה ונפתלי בנט עולים לשיא חדש. השינוי במפת המנדטים מגיע לאחר ביקורת ציבורית נרחבת כלפי ניהול המערכה נגד הקורונה של ראש הממשלה נתניהו, המשבר הכלכלי והסגר במהלך תקופת החגים.

הסקר מגלה, כי אילו היו הבחירות נערכות היום, הליכוד היה מקבלים 27 מנדטים בלבד. מדובר על ירידה דרמטית של 14 מנדטים מחודש מאי האחרון, בו הם התייצבו על 41 מנדטים בסקרים. בסקר נוסף שנערך בחודש שעבר, קיבלה מפלגת הליכוד 30 מנדטים. 

מי שנהנים באופן משמעותי מאיבוד המנדטים של הליכוד הם ימינה ונפתלי בנט, שממשיכים לקבל קרדיט על ההתעסקות במשבר הקורונה גם מספסלי האופוזיציה. ימינה מצמצמים את הפער מהליכוד ומתייצבים על 22 מנדטים, עלייה של 11 מנדטים תוך פחות מחצי שנה. מפלגתו של יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, יש עתיד-תל”ם, עדיין מהווה המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, עם 16 מנדטים, אך עדיין לא מצליחים לצמצם את הפער, ולמעשה לא מקבלים אף מנדט מהליכוד.

הרשימה המשותפת לא מאבדת מכוחה עם 15 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ מתחזקים מעט בעיקר בשל עמידתם מול נתניהו בנושאי התקציב והסגר, ומקבלים 10 מנדטים, ש”ס (9 מנדטים), ישראל ביתנו (9), יהדות התורה (7) ומרצ (5 מנדטים) מגלות עקביות, ונשארות עם אותה כמות מנדטים.

לא עוברות את אחוז החסימה: עוצמה יהודית 1.5%, העבודה 1.0%, הבית היהודי 0.5%, דרך ארץ 0.5% וגשר 0.0%.