מירי רגב לאייל ברקוביץ': "כל עוד לא תתנצל בפני הליכודניקים לא תהיה מאמן נבחרת ישראל"

שרת התחבורה, התראיינה בתוכנית של כדורגלן העבר וטענה כי בעקבות יחסו לליכוד לא יהיה מאמן הנבחרת. שר הספורט חילי טרופר: "שווה לחזור על מה שאמור להיות בסיסי: עמדה פוליטית מסוימת לא צריכה להיות קשורה לתפקיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/20 21:19 כב בתשרי התשפא

מירי רגב לאייל ברקוביץ': "כל עוד לא תתנצל בפני הליכודניקים לא תהיה מאמן נבחרת ישראל"
השרה מירי רגב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרת התחבורה ומי שהייתה שרת התרבות והספורט בעבר, מירי רגב, התראיינה אמש (ו') בתכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12. במהלך הראיון התייחסה השרה לשאיפתו של מנחה התוכנית, אייל ברקוביץ', להיות מאמן נבחרת ישראל. בראיון תקפה רגב את ברקוביץ' על כך שנתן יחס מזלזל למצביעי המפלגה ואמרה: "כל עוד לא תתנצל בפני הליכודניקים לא תהיה מאמן נבחרת ישראל. בכל מקום שאני אהיה עד שלא תתנצל בפני מיליון וחצי ליכודניקים שקראת להם 'חברים בארגון פשע' אתה לא תהיה מאמן הנבחרת". לבסוף הטיחה בו עלבון וכינתה את ברקוביץ' "יא חתיכת סטייק".

דבריה הקשים של רגב עוררו ביקורת במערכת הפוליטית ובראשם השר הנוכחי לתרבות והספורט חילי טרופר. השר יצא נגד מניעת מינוי בשל עמדות פוליטיות: "משרד הספורט תחתיי יתנהל באופן ממלכתי וענייני. הפוליטיקאים והפוליטיקה יישארו בצד ומאמן לאומי לנבחרת ישראל ימונה בצורה מקצועית בלבד. שווה לחזור על מה שאמור להיות בסיסי: עמדה פוליטית מסוימת לא צריכה להיות קשורה לתפקיד מאמן הנבחרת. אני מציע לכולם להימנע מכל אמירה שמנסה להתערב בהליך בחירה לתפקיד מקצועי בתחום בספורט".

אל הביקורת הצטרף גם שר התקשורת יועז הנדל שתקף את רגב וכתב: "זה לא ימין. נגמרו ימי הפנקס האדום ולא יהיו פה פנקסים אחרים. בישראל ימנו מפכ״ל, מאמן כדורגל או פקידים במשרד התקשורת אך ורק לפי הכישורים ולא לפי מידת הצייתנות הפוליטית. מיקי ומירי נגמרו המשחקים, בדרך כזו או אחרת, יהיה פה בשלטון ימין ממלכתי שמתעסק רק בטובת המדינה ולא בטובת המנהיג". על כך הגיב לו ח"כ מיקי זוהר וכתב בחזרה: "תירגע, אתה בטוח לא ימין. מקסימום ימני מחמד של השמאל".