ישיבת הממשלה: עימות סוער סביב סוגיית ההפגנות

ההפגנות שנמשכו ברחבי הארץ על אף הסגר גרמו לסערה בישיבת הממשלה כששרי הליכוד טענו לאי אכיפה בהפגנה בבלפור, ומנגד הבהיר יו"ר כחול לבן גנץ כי "זכות ההפגנה והתפילה היא חשובה אבל צריכה להתבצע נכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 20:16 ג בתשרי התשפא

ישיבת הממשלה: עימות סוער סביב סוגיית ההפגנות
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

הממשלה סוערת: השרים התכנסו הערב (ב') לדיון בסוגיית הסגר, כשבין היתר עסקו גם בשאלת ההפגנות שהמשיכו אתמול על אף הטלת הסגר על המדינה. חלק מהשרים טענו כי לא הייתה אכיפה בהפגנות, וניסו לברר מה גרם לכך. לאחר זמן מה, ראש הממשלה נתניהו יצא מהדיון בשל "שיחה בעלת משמעות לאומית".

שרת התחבורה מירי רגב שאלה: "מדוע לא אוכפים במהלך סגר משתה של 300 איש מול בלפור. מדוע לא אוכפים הפגנה בחוף הים. אני רוצה להבין מדוע מתווה הקפסולות של 20 אנשים שיגיעו להפגין לא נאכף ע"י משטרת ישראל. האם משום שאתם לא מאפשרים להם לאכוף את זה? או שבגלל שהמשטרה לא אוכפת את זה?". השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה השיב לה בשם המשטרה כי היא לא יכולה לאכוף את ההנחיות בלי אישור של הממשלה והכנסת.

"זכות ההפגנה היא זכות יסוד", אמר שר הביטחון בני גנץ והוסיף כי גם "זכות התפילה היא זכות יסוד. המגזרים עוברים על החוק וזה לא בסדר. ראוי שההפגנות בבלפור יתקיימו. אך מי שעושה מסיבה על החוף זה לא המקום. התכנסנו לדבר על צעדים כלכליים וצריך להיכנס לפרופורציות. זכות ההפגנה והתפילה היא חשובה אבל צריכה להתבצע נכון".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר כי "מי שמגיע להפגנות מחויב לעמוד בכל כללי בריאות הציבור. יש פה טיעון משפטי לא פשוט אבל השמירה על הבריאות של כולנו, במיוחד בסיטואציה של סגר, מחייבת להטיל הגבלות, והמשטרה צריכה לאכוף". מנדלבליט טען כי מדובר גם על הזכות להפגין אך גם צריך לשמור על הנחיות הקורונה. "יש עניינים ממש לא פשוטים לאכיפה. יש חובה לעטות מסיכות ולשמור על ריחוק בזמן הפגנות ובו בעת לשמור על הזכות להפגין. מציע לדבר על זה מחר בקבינט הקורונה". לבסוף ביקש מנדלבליט להדגיש כי "לא בגללי המשטרה לא אכפה את ההנחיות. אלה דברים לא נכונים".