אמנון אברמוביץ': "בנט לוקח מסה גדולה ועיקרית ממצביעי הליכוד וכחול לבן"

פרשן חדשות 12 התייחס למהלכים האחרונים בפוליטיקה הישראלית, "בליכוד מזהים את היחלשות נתניהו, ונתניהו מזהה את היחלשותו", וביקר את אופן התנהלות ההפגנות בבלפור: "לו זה היה תלוי בי, הייתי מארגן הפגנות של לא יותר מ-20 איש ב-500 מוקדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 22:36 כ בתשרי התשפא

אמנון אברמוביץ': "בנט לוקח מסה גדולה ועיקרית ממצביעי הליכוד וכחול לבן"
אמנון אברמוביץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ', התייחס הבוקר (ה') להתפתחויות האחרונות בפוליטיקה הישראלית. אברמוביץ' נשאל, בראיון בגלי צה"ל, האם שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט יחבור בעתיד לראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני לא יודע", הוא השיב, "אבל מה שמסתמן לפי שעה זה שבנט לוקח מסה גדולה ועיקרית ממצביעי הליכוד ומסה לא מבוטלת ממצביעי כחול לבן. אנשים שהצביעו בעבר לכחול לבן צריכים לקבל מבנט הבטחה שהוא לא הולך עם נתניהו, כי זה ציבור שהוא 'רק לא ביבי'. זה ציבור שכבר רומה פעם אחת". 

בהתייחסו למשפט נתניהו, אמר אברמוביץ': "נתניהו, בניגוד לכל המשתתפים האחרים, יש לו יעד אחד בלבד והוא מאוד ברור - לחמוק ממשפט. כל הצעדים שלו כפופים לאותו יעד. כאשר יש לך יעד אחד ואתה מכפיף הכל אליו יש לך גם סיכוי להצליח".

בהמשך דבריו העריך כי בחירות יתקיימו כבר בשנה הבאה. "נתניהו ילך לבחירות בין מרץ ליוני 2021, ואז הוא ייתן אפילו רוטציה לבנט תמורת החוק הצרפתי ופסקת ההתגברות שממילא שקד ניסתה להעביר. כל צעדיו של נתניהו יהיו כפופים לאותו יעד - לדחות או לבטל את משפטו".

"בליכוד מזהים את היחלשות נתניהו, ונתניהו מזהה את ההיחלשות שלו. יש להם גם סקרים שבהם הם מביאים 24 מנדטים. אני עדיין לא רואה שם הכרזות עצמאות, אלו יותר יבבות עצמאות".

בסוף דבריו, ביקר אברמוביץ' את אופן התנהלות ההפגנות בבלפור: "יש כאן מה שנראה כשבירת הפרדיגמה של ימין-שמאל, דתיים-חילוניים ומרכז-פריפריה. אני אגיד בסוגריים שיש לי ביקורת על סוג ההפגנות בבלפור שלא עוזרות לתהליך הזה לקרות. לו זה היה תלוי בי הייתי מארגן הפגנות של לא יותר מ-20 איש ב-500 מוקדים בארץ ומוודא שלא יפגעו בסמלי המדינה, אבל כתהליך מרכזי יש כאן משהו שנשבר בגלל הכישלון המחפיר של הטיפול במשבר הקורונה שנובע מכך שהוא נוהל על ידי ראש הממשלה בפריזמה צרה ואישית".