בנט: "בשום פנים ואופן לא ניכנס לממשלה"

יו"ר ימינה אמר בראיון כי נתניהו "העמיד את האינטרסים האישיים שלו על פני המאבק בקורונה, ובגלל זה מיליוני ישראלים סובלים". הוא הוסיף כי "אם אתם לא יודעים לנהל, תזוזו לנו מהעיניים, אנחנו נדע לעשות את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/20 21:20 טו בתשרי התשפא

בנט: "בשום פנים ואופן לא ניכנס לממשלה"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לא ניכנס לממשלה אם כחול לבן ייצאו וביבי יפנה אלינו. בשום פנים ואופן לא". כך אמר אמש (ו') שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, בראיון בחדשות 12. בנט קרא לממשלה לפנות את מקומה: "אם אתם לא יודעים לנהל את המשבר, פנו את המקום למי שמסוגל למשימה, אפשר אחרת".


(בנט בראיון לחדשות 12)

בנט הבהיר כי אין בכוונתו להיכנס לממשלה, גם אם נתניהו יבקש ממנו: "הוא בשנה האחרונה ראש הממשלה העמיד את טובתו והאינטרס האישי שלו מעל הצורך להילחם בקורונה ולכן מיליוני ישראלים סובלים", אמר. "הרבה אנשים חולים בגלל שבחודשים הקריטיים ביותר התעסקו בכן בחירות לא בחירות. זה לא יכול להמשך". 

לאחר ההחלטה של ועדת החוקה כי העסקים הקטנים לא יוכלו לפעול, כדי שלא לפגוע במצב המיוחד שאיפשר את הגבלת ההפגנות, אמר יו"ר ימינה כי מדובר ב"אחד מרגעי השפל של מדינת ישראל". לדבריו, "בגלל סיפור ההפגנות ועדת החוקה של ישראל קיבלה החלטה לסגור עשרות אלפי עסקים, לקחת לאנשים את הפרנסה, לקחת להם את הלחם, לקחת להם את הזהות - בגלל הקשקוש של ההפגנות".

שר הביטחון לשעבר התייחס להערכה של נתניהו כי יציאה מהסגר תיקח חודשים רבים. "זו אמירה שערורייתית. לא צריך חצי שנה או שנה, אפשר ב-6 או 7 שבועות בניהול הדוק מהרגע הזה כמו במדינות אחרות. אנחנו פחות טובים מגיאורגיה או רואנדה? תתחילו לנהל, אם אתם לא יודעים לנהל, תזוזו לנו מהעיניים, אנחנו נדע לעשות את זה. אפשר להרים את העם הזה".

ומה עם הבחירות שמרחפות מעלינו? בנט אמר שזה לא הזמן להתעסק בפוליטיקה. "אין עדיין בחירות כל דבר בעיתו", אמר.