יו"ר הכנסת: "על חברי הכנסת מוטלת אחריות לא להעמיק את הקרעים בחברה הישראלית"

יריב לוין מגיב לעימות המילולי החריף שהתנהל במליאת הכנסת בין מיקי זוהר לעִ'דיר כמאל מריח: "בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ציבורי אלים ומקטב, אשר אינו פוסח על הכנסת". זוהר: "לא אתנצל בפני הברנז׳ה על האמת שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/20 19:42 יב בתשרי התשפא

יו"ר הכנסת: "על חברי הכנסת מוטלת אחריות לא להעמיק את הקרעים בחברה הישראלית"
יריב לוין, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

יו"ר הכנסת, יריב לוין, הגיב הערב (ה') לעימות המילולי החריג שהתפתח אמש בין יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שניהל את הדיון, לבין ח"כ עִ'דיר כמאל מריח מיש עתיד. זוהר אמר לאחר נאומה של כמאל מריח: "אחד הנאומים הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל". מריח: "אתה חושב שזה מכבד את המעמד שלך? אתה לא מתבייש?"

מיקי זוהר: "כשזה טיבי כולם בשמאל שותקים"

יו"ר הכנסת לא יכול היה להישאר אדיש, ואמר: "בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ציבורי אלים ומקטב, אשר אינו פוסח על הכנסת. רק בשבועיים האחרונים נאמרו מעל דוכן הכנסת כלפי ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת הגידופים הבאים:  ראש משפחת פשע, שטן, שפחה נרצעת, חיילי הפשע, גנב, מושחת, משתלב במרחב של רודנים, אנרכיסט, קומיסר, נוכל ועוד. יתרה מכך, חריצת דין בהתעלמות מזכויות אדם בסיסיות ובהן חזקת החפות, הפכה בכנסת למעשה של יום ביומו".

לוין אמר כי שוחח הערב עם מיקי זוהר. "הדגשתי את החובה להקפיד, דווקא בזמנים מתוחים אלה, על האיזון העדין שבין שמירת חופש הביטוי של חברי הכנסת לבין שמירת כבוד הכנסת וכבוד כל חבריה. הבהרתי, כי על אף הקושי, כל עוד הדובר אינו תוקף באופן אישי או ישיר את יו"ר הישיבה, נכון להימנע מהתייחסות שאין תכליתה אמירה עניינית לגופו של נושא, תיקון עובדתי או ניהול תקין של הישיבה".

"בנוסף", אמר לוין, "בכוונתי לשוחח עם מספר חברי כנסת אשר לצערי, דרך התבטאותם במליאה והתנהגותם במהלך ההצבעות הינם חריגים ובלתי מקובלים. על חברי הכנסת כולם מוטלת אחריות כבדה לנהל שיח מכבד ולא להעמיק את הקרעים בחברה הישראלית".

זוהר מיהר להגיב ללוין בחשבון הטווטר שלו: "אחרי יום מסעיר, ציוץ סיכום: 1. אני שלם עם המעשה החריג שעשיתי לאור הנאומים החריגים מלאי הרוע והשנאה של אנשי יש עתיד. 2. אמשיך להיות נטול צביעות, לא פוליטיקלי קורקט, ישר ואמיתי מול הציבור. 3. לא אתנצל בפני ה״ברנז׳ה״ על האמת שלי ושל מיליוני אזרחים שנמאס להם להיקרא אזרחי ישראל השנייה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן