ח"כ עמית הלוי לנתניהו: שקול את המשך כהונתו של מנדלבליט

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אמר כי נבצרותו של ראש הממשלה עדיין על הפרק, ח"כ עמית הלוי קורא לנתניהו לפטר את מנדלבליט: ״זהו יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/20 09:55 יב בתשרי התשפא

ח"כ עמית הלוי לנתניהו: שקול את המשך כהונתו של מנדלבליט
ח"כ עמית הלוי, צילום: כיפה

בהתייחסות לדברים שאמר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לכתב עיתון "משפחה" ופורסמו אמש (ג') בהם אמר כי הוא "מנסה להיות שקול, אבל ייתכן ונתגלגל לנבצרות", פנה חבר הכנסת עמית הלוי  (ליכוד) לראש הממשלה ולשרים בדרישה לקיים דיון על המשך כשירותו של מנדלבליט לשמש בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. 

״זהו יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית, אני גם מנסה להיות שקול, אבל היועץ מתגלגל להפסקת כהונתו, בגין העילות שנקבעו בהחלטת הממשלה, בהתאם לחוק שרות המדינה-מינויים ולהמלצות ועדת שמגר", טען ח"כ עמית הלוי .

עוד הסביר הלוי: "לצערי הרב באמת הוא מתעקש לקיים את שלוש העילות הראשונות. אם היה פוליטיקאי או לחילופין לא היה פרקליט המדינה, אני מניח שגם העילה הרביעית הייתה בדרך״.

כזכור, מנדלבליט הסביר בראיון כי הנבצרות היא עניין מוסרי ולא רק חוקתי: "יש עניין אחר... העניין האחר, זה נורמטיבי, זאת אומרת חוסר בנבצרות של כל התפקודית נורמטיבית. האם, כמו שאני עושה את ההבחנה ואני אומר - יש נאשם מר בנימין נתניהו ויש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, זה לא אותו דבר. אם אתה מערבב את הדברים ומשתמש בכוח השלטוני שלך כראש ממשלה, כדי להשפיע עליך פלילית, פה מתחילה להיות בעיה קשה. איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? אז אם באמת אי אפשר להתמודד איתה, יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות".