הקלטות מנדלבליט: "נבצרות נתניהו לא ירדה מהפרק"

למרות ההכחשות, היועץ המשפטי לממשלה מסביר כי הדיון על נבצרות ראש הממשלה עדיין רלוונטי, רומז שלא יסכים לעסקת טיעון בתיקי נתניהו והודף את הטענות כי מדובר ברדיפה פוליטית של רה"מ נתניהו: 

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 20:52 יא בתשרי התשפא

הקלטות מנדלבליט: "נבצרות נתניהו לא ירדה מהפרק"
מנדלבליט ונתניהו. חילופי הדברים ביניהם הביאו את הכנסת לנקודת רתיחה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לידי חדשות 12 הגיעו הקלטות מדברי היועץ המשפטי לממשלה, עוה"ד אביחי מנדלבליט בריאיון למגזין החג של עיתון "משפחה" לעיתונאי ישראל יוסקוביץ בהן הוא טוען שהדיון על נבצרותו של ראש הממשלה נתניהו טרם ירד מהפרק, למרות שטען בפומבי שראש ממשלה יכול לכהן תחת כתב אישום. 

מנדלבליט מסביר כי הנבצרות היא עניין מוסרי ולא רק חוקתי: "יש עניין אחר... העניין האחר, זה נורמטיבי, זאת אומרת חוסר בנבצרות של כל התפקודית נורמטיבית. האם, כמו שאני עושה את ההבחנה ואני אומר - יש נאשם מר בנימין נתניהו ויש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, זה לא אותו דבר. אם אתה מערבב את הדברים ומשתמש בכוח השלטוני שלך כראש ממשלה, כדי להשפיע עליך פלילית, פה מתחילה להיות בעיה קשה. איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? אז אם באמת אי אפשר להתמודד איתה, יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות"

מראיין: איך תדע מתי זה...? 

מנדלבליט: "עוד פעם, זה לא מתמטיקה ואני לא, אני לא, אני לא נחפז ואני מנסה להיות מאוד שקול ומאוד רגוע וכל פעם אני סופר עד אלף ולא עד עשר, אני לא יכול להרשות... אני לא מתנהג כמו רשתות חברתיות... אבל כן אני אומר, שלעניין הזה בדיוק נועד הסדר ניגוד העניינים ולא, הוא לא עושה לי טובה. אני לא מקבל את זה שהוא בא ואומר:  "אני אקח על עצמי בהתנדבות מגבלות", לא. אתה חייב לקחת מגבלות, זה גם מה שאמר בית משפט העליון בפסק הדין שלו. המגבלות האלה שתיקח על עצמך שנעשה הבחנה, ואני לא תמים ולא נאיבי וברור לי שזה לא יהיה מאה אחוז, אבל כן צריכים את האמירה שהוא לא עוסק למשל במינוי במערכת אכיפת החוק, לא עוסק בתיקון חקיקה ספציפית לעניין האישי שלו, כשהוא מנצל את הכוח השלטוני שלו, אסור לאפשר את זה".

מנדלבליט רומז גם שלא יסכים לעסקת טיעון בתיקי נתניהו:  "ביקשתי שהמשפט יתנהל מיום ליום, אמרתי כמה שיותר מהר כי עם ישראל חייב הכרעה מהירה בעניין הזה. אי אפשר למשוך את זה באמת 5 שנים כמו שאתה אומר, זה רע מאוד אם זה יהיה 5 שנים. צריך לעשות את זה מיום ליום, לסיים את זה כמה שיותר מהר לכאו או לכאן וצריך להכריע בטענות, במיוחד אגב, אני אומר לך את זה עוד אמירה בסוגריים, במיוחד על רקע הטענות שהוא טוען. התפירת תיקים ואין כלום ולא היה כלום כי אין כלום וכל האמירות האלה, בוא נראה... בית המשפט יכריע ונראה מה תהיה ההכרעה. ואני מכבד כל הכרעה, בסוף יש בית משפט, כלל הכרעה – בית משפט, אין שום בעיה".

היועמ"ש הודף את הטענות כי מדובר ברדיפה פוליטית של רה"מ נתניהו: "אני לא הגשתי כתב אישום, אני אמרתי את זה גם. לא הגשתי כתב אישום נגד חלילה, נגד מפלגת הליכוד או כל מפלגה פוליטית שהיא, לא הגשתי נגד הימין, ממש לא... ממש לא במקומות האלה. ביקשתם מעשים אישיים, תנתח את כתב האישום ותראה אותו, לא רק בתיק 1,000, לא, בכל התיקים, זה מעשים אישיים של מר בנימין נתניהו, מיוחס לו אישית עבירות פליליות. למרבה הצער, באמת כואב לי הלב ואני לא אומר את זה סתם. כואב לי הלב ממש כל יום אני מתעורר וכואב לי הלבב. הגעתי למקום הזה, לא טוב, חבל. מצד שני זאת החובה שלי לעם ישראל... אני לא אוותר על שחיתות על דברים כאלה, בעייני זה שחיתות אישית לכאורה, לכאורה. עומדת לו חזקת החפות, יכול להיות שיוכיח את חפותו, תהיה לו את ההזדמנות בבית משפט, לא יודע. כרגע הראיות שבפני, יש סיכוי סביר להרשעה לדעתי... לא נבהל מה'שתיים וחצי כתבות ב"וואלה" ולא נבהל מה'כמה סיגריות' , כן? זה לא הסיפור, זה לא התיק, לא הייתי מגיש כתב אישום במצבים כאלה". 

"הרבה דברים הפתיעו אותי, מה זה שבנימין נתניהו יישב עם נוני מוזס שנים ומדברים ביניהם, אני כמעט נפלתי מהכיסא כשראיתי את זה, זה לא דבר שלא הפתיע אותי". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן