אוחנה נגד כחול לבן: "מפלגה בשירות מנדלבליט"

השר לביטחון פנים בעימות מול כחול לבן סביב דרישתו להגשת חוות דעת נוספת מזו של היועץ המשפטי לממשלה, בעניין קיום הפגנות בזמן הקורונה. בכחול לבן איימו לפוצץ את הישיבה ואמרו: "לממשלת ישראל יש רק ייעוץ משפטי אחד מוסמך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 13:44 ד בתשרי התשפא

אוחנה נגד כחול לבן: "מפלגה בשירות מנדלבליט"
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

עם ישיבת קבינט הקורונה הזמין השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, את ד"ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת, שייתן חוות דעת משפטית שונה משל היועץ המשפטי לממשלה בעניין ההפגנות. אלא שההחלטה להביא עמדה נוספת שונה מזו של אביחי מנדלבליט, שטען כי אין להתערב בקיומן של ההפגנות גם בזמן הקורונה, עוררה את חמתם של נציגי מפלגת כחול לבן. במפלגה איימו לפוצץ את הישיבה, כך שבסופו של דבר הישיבה התקיימה ללא נכוחותו של יועץ משפטי נוסף.

בכחול לבן זעמו על החלטת השר אוחנה להביא עמדה נוספת: "‏כחול לבן התנגדה נחרצות לניסיונו הפסול של השר אוחנה לכפות השתתפות יועץ משפטי חיצוני בקבינט הקורונה ולהפיץ חוות דעת חלופית לזו של היועץ המשפטי לממשלה. הבהרנו לפני הישיבה, כי הקבינט יתחיל רק ברגע שיופסקו ניסיונות הטריקים והשטיקים וקבינט הקורונה יוכל לשוב ולהתרכז בטובת הציבור". עוד הוסיפו: "‏לממשלת ישראל יש רק ייעוץ משפטי אחד מוסמך. לא נאפשר פוליטיזציה של עבודת הדרג המקצועי בממשלה. טוב שהליכוד משך בסופו של דבר את חוות הדעת החיצונית המיותרת שמערערת את הגורמים המוסמכים".

בתגובה לדברי כחול לבן, והגיב לדברי כחול לבן: "מפלגת כחול לבן בשירות מנדלבליט במקום בשירות הציבור. היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוות דעת השונה מעמדתו, גייס את מפלגת כחול לבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור, אם השרים ישמעו ויראו את חוות הדעת של בקשי". עוד הוסיף לבקר אוחנה: "בממשלה ניתן לשמוע מומחים שונים מתחום הרפואה גם כשהם חלוקים אלה על אלה. אבל רק בנושא המשפטי יש מונרכיה של היועץ המשפטי לממשלה שהוא ואין בלתו רשאי להביע את דעתו המשפטית בפני שרי הממשלה. עד כדי כך כחולל בן ממושמעים ליועמ"ש, שהיו מוכנים לבטל דיון משמעותי בקבינט הקורונה, לדרישתו של היועץ".

חוות הדעת של ד"ר אביעד בקשי:
להורדת הקובץ