הארכת כהונת זילבר: "הרכנת ראש מבישה ומעילה באמון הציבור"

הממשלה צפויה לאשר את הארכת כהונתה של המשנה ליועמ"ש, ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד תוקפת: "ממשלת נתניהו-גנץ מחזקת בכל פרמטר את המחנה הפרוגרסיבי ומפנה גב למחנה השמרני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 09:50 ג בתשרי התשפא

הארכת כהונת זילבר: "הרכנת ראש מבישה ומעילה באמון הציבור"
דנה זילבר, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הממשלה צפויה לאשר היום (ב') את הארכת כהונתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בשלושה חודשים נוספים. זילבר אמורה הייתה לסיים את תפקידה בסוף החודש, אך לבקשת שר המשפטים ניסנקורן והיועמ"ש מנדלבליט, כהונתה תוארך, כאמור, עד לסוף השנה האזרחית.

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, תקפה הבוקר את ההחלטה הצפויה בממשלה, ואמרה כי מדובר בכניעה והרכנת ראש מול המערכת המשפטית: "צריך לומר את האמת: ממשלת נתניהו-גנץ מחזקת בכל פרמטר את המחנה הפרוגרסיבי ומפנה גב למחנה השמרני", כתבה שקד.

דינה זילבר: "מתנהל נגד מערכת אכיפת החוק בישראל מסע דה לגיטימציה חסר תקדים"

"הדוגמה הטרייה מהשבוע כמובן מוכיחה זאת - עו"ד דינה זילבר הייתה אמורה לסיים את תפקידה, במקום למנות שמרן לתפקיד משנה ליועמ"ש, ממשלת נתניהו בוחרת להאריך את הקדנציה שלה. זילבר שנשאה נאומים פוליטיים בוטים (בין היתר בכנסת ישראל); פרשה בספר פרי עטה ובמאמריה את השקפת עולמה לפיה דרג הפקידות צריך ליטול לעצמו את הכוח לעצב מדיניות, מכיוון שהאלטרנטיבה היא להיות "קונסיליירי" של שרי הממשלה. 

להאריך את כהונתה של זילבר, לאחר שהליכוד והחרדים רטנו (ובצדק) על התנהלותה, הרכנת ראש מבישה שכזו של מפלגות שהתיימרו להשתייך למה שהיה "בלוק הימין" בפני אבי ניסנקורן - זה פשוט למעול באמון הציבור שבחר בהן".

לפני כשנתיים, בעת כהונתה כשרת המשפטים, תקפה שקד בחריפות את זילבר, והורתה ליועמ"ש מנדלבליט שלא לאפשר לה לייצג עוד את עמדת הממשלה בוועדות השונות של הכנסת, מאחר והיא נגועה פוליטית. "ניכר ממעשיה החוזרים ונשנים", כתבה שקד במכתב ששלחה למנדלבליט בחודש נובמבר 2018, "שאין היא מבקשת לפעול על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה". בנוסף טענה כי "ניכר כי אין היא מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר".

עוד טענה שקד כי "אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטיות של זילבר צריכה למצוא את ביטוייה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת".