ועדה חדשה נולדה בכנסת: ועדת המשנה לחינוך דתי

בראש ועדת המשנה שהוקמה תעמוד חברת הכנסת תהלה פרידמן מכחול לבן. היא סיפרה כי הוועדה הוקמה כדי להצליח לעסוק בנושאים יותר ספציפיים ורלוונטים לציבור הדתי והחרדי, שלא עולים בוועדת החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 12:41 כו באלול התשפ

ועדה חדשה נולדה בכנסת: ועדת המשנה לחינוך דתי
יו"ר ועדת המשנה תהלה פרידמן, ויו"ר ועדת החינוך רם שפע, צילום: דוברות הכנסת

"ועדת המשנה לחינוך דתי, זהות והתחדשות יהודית": כך נקראת הוועדה החדשה שהוקמה היום בכנסת. יושבת ראש הועדה, חברת הכנסת תהלה פרידמן, הסבירה את הסיבה להקמת הוועדה: "אני מקימה היום את הועדה לחינוך דתי, זהות והתחדשות יהודית בכדי לדון באתגרים ספציפיים יותר של המערכות השונות".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע, ברך על הקמת ועדת המשנה. "חשבנו שנכון לייחד ועדת משנה שתדע לנקז אליה נושאים של התחדשות יהודית וחינוך דתי". ח"כ שפע הזכיר את בארי צימרמן שהיה מראשי תנועת ההתחדשות היהודית בתנועה הקיבוצית ושהיה עבורו "מישהו לגדול על דבריו". עוד אמר כי "ברגע שכולנו נעז להגיד שיש הרבה זרמים ביהדות והרבה דרכים ללימודי יהדות כולנו נצא נשכרים. שמח על ההחלטה להקים את ועדת המשנה הזאת".

יושבת ראש הוועדה, חברת הכנסת תהלה פרידמן פתחה ואמרה: "מערכת החינוך הישראלית מכילה בתוכה ארבע מערכות חינוך עצמאיות: ממלכתי, ממלכתי דתי, חרדי וערבי, כולן ציבוריות. לצד החתירה והמאמץ שאנחנו משקיעים ביצירת חברה ישראלית משותפת, אני מאמינה בהכרח לאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו להעביר לילדינו את השפה, המסורת ו"האנחנו" הספציפי שאליו אנחנו מחוברים. חידת חיינו היא איך עושים ביחד, אבל לחוד. כולנו יודעים שלזרמים השונים יש אתגרים ספציפיים ושבכוחו של פיקוח פרלמנטרי לשנות".

חברת הכנסת פרידמן ציינה שוועדת המשנה בראשותה תטפל בנושאים בחינוך הממלכתי-דתי כגון: סינונים, אינטגרציה, הסללה, תשלומי הורים, תקציבים קואליציוניים ועוד, וכן בלימודי יהדות בחינוך הממלכתי. פרידמן הוסיפה כי ועדת המשנה תבקש לבדוק, בין היתר, כיצד ניתן לאפשר להורים חרדיים שמעוניינים בכך לתת לילדיהם חינוך חרדי ממלכתי. "בשנים האחרונות יש עלייה משמעותית בביקושים האלה", הסבירה."ועדה בכנסת תפקידה פיקוח, בקרה והסרת חסמים, ומתוך כך כך גם התווית דרך ומדיניות" סיכמה יושבת ראש הוועדה וקראה למעורבות הציבור. "לכתוב נושאים נוספים רלוונטיים שחשובים לכם ואבחן אפשרות לשלב דיונים אודותם בועדת המשנה".