נתניהו על חשיפת עמית סגל: "רוצים לדעת את האמת, אין מנוס מחקירה עצמאית"

ראש הממשלה נשא הצהרה מיוחדת בפתיחת ישיבת הסיעה של הליכוד. בהצרה התמקד נתניהו בעיקר סביב התחקיר של עמית סגל: "ברור שיש פה החלטות פוליטיות שהתקבלו על ידי בכירי המשטרה והפרקליטות אבל מי יחקור?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 19:21 כ באלול התשפ

נתניהו על חשיפת עמית סגל: "רוצים לדעת את האמת, אין מנוס מחקירה עצמאית"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד תתכנס באולם ירושלים. בנאומו של נתניהו התייחס בקצרה למצב התחלואה והסכם השלום עם איחוד האמירויות, אך מעל לכל יתייחס לתחקיר של עמית סגל שחשף הסתרות בפרקליטות. כמו כן נתניהו התייחס לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שסבור כי שנתניהו צריך לצאת לנבצרות, לנוכח השימוש שהוא עושה במעמדו לטובת ניגוח במערכת המשפט.

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/355941908875188

"יש לנו שתי משימות על בעניין המאבק בקורונה: הכלכלה והבריאות. פעלנו בעניין הערים הדומחות והמטרה שלנו היא להפוך אותן לירוקות, ונדאג לאשר תקציב של 11 מיליארד שקל שיגיעו לאזרחים" פתח נתניהו בעניין הקורונה. משם התייחס בקצרה גם בנושא הסכם השלום עם איחוד האמירויות ועל טיסתו לארצות הברית ביום ראשון שם יחתום על ההסכם "אנחנו הבאנו שלום בדרך שלנו. נפתח עידן חדש בין ישראל למדינות ערב, ואני מעריך שעוד מדינות יצטרפו למעגל השלום".

לאחר דברי הפתיחה פנה נתניהו לנושא העיקרי של נאומו, והוא סביב התחקיר של עמית סגלשחשף טיוח חקירות בפרקליטות. "אתמול גילינו איך קברו חקירה שביקשה לבדוק את האמצעים הפסולים שהשתמשו בהם כדי להביא את ניר חפץ להיות עד מדינה. מח"ש רצו לחקור - בפרקליטות קברו את התיק. חוקר בכיר נגד רעייתי היה בניגוד עניינים חריף. אותו חוקר בכיר עסק בתיקים התפורים נגדי ונגד רעייתי בניגוד לכל ההנחיות. גם כאן מח"ש רצו לחקור בפרקליטות סגרו את התיק", אמר נתניהו.

עוד הוסיף: "אזרח ישראלי נהרג באום אל חיראן והוגדר כמחבל על לא עוול בכפו. גם כאן מחש רצו לחקור - בפרקליטות קברו את התיק. ולמה עשו את כל זה? לא משיקולי אכיפת החוק אלא בגלל שיקול אחר. אמרתי כל הזמן יש דברים לא ראויים לא בסדר שנעשים בתוך החקירות הללו. ומשום כך, לא רצו לחקור את הטענות על עבירות כאלו".

לבסוף נתניהו החל לתקוף את אביחי מנדלבליט: "ברור שיש פה החלטות פוליטיות שהתקבלו על ידי בכירי המשטרה והפרקליטות תוך עיוות הצדק והחוק והכל כדי להפיל ראש ממשלה מהימין, להפיל אותנו. אי אפשר שלא להזדעזע. את ההתנהלות הזאת חייבים לחקור. אבל מי יחקור? מפכ"ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ"ל? אולי היועץ המשפטי לממשלה? האם יתכן שהיועץ המשפטי לממשלה לא ידע את כל ההתנהלות הזאת? האם יתכן שהוא לא אישר את ההתנהלות? אין מנוס מחקירה עצמאית בלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת, ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. איך דרך לטייח את זה יותר".