ח"כ השכל: "לא היינו צריכים את תיקי נתניהו כדי לדעת שצריך רפורמה מקיפה בבתי במשפט"

בראיון לכיפה אמרה סגנית יו"ר הכנסת כי שר המשפטים ניסנקורן וחברי כחול לבן מטילים ווטו ומונעים את הרפורמות במערכת המשפט, והבטיחה כי ברגע שתהיה שרת המשפטים - "דברים יראו אחרת". צפו בראיון המלא -

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 08/09/20 22:18 יט באלול התשפ

ח"כ השכל: "לא היינו צריכים את תיקי נתניהו כדי לדעת שצריך רפורמה מקיפה בבתי במשפט"
שרן השכל, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) דיברה הערב (ג') עם 'חדשות כיפה' ואמרה כי "חייבים להחזיר את האמון במערכת המשפט, זה לא יהיה פשוט". היא התייחסה גם למאבק בקורונה ולסגר שהוטל הלילה על 40 יישובים ושכונות וטענה כי "צריך מדיניות קבועה וברורה". 

נמצאים אחרי החשיפה על הפרקליטות וההתנהלות שלה, הביקורת הגדולה היא עליכם שמיניתם את שי ניצן ומנדלבליט - האם אתם מיניתם אנשים לא ראויים? 

"לא היינו צריכים את תיקי נתניהו כדי לדעת שצריך רפורמה מקיפה בבתי במשפט. האם הדבר היה צריך לקרות קודם? כן, ב-5 השנים האחרונות פעלתי כדי לנסות ולתקן את מערכת החוק. לא הצלחנו בכל מקום ובטח לא עכשיו כשכחול לבן וניסנקורן מנסים להטיל ווטו על כל מהלך שאנחנו רוצים לעשות. החקיקה לפיצול היועמ"ש, הוועדה לבחירת שופטים, רפורמות שקשורות לחקירות".

10 שנים הליכוד בשלטון, אין לכם שום חלק בכך? 

"הבטחת הבחירות שלנו הם ריבונות ומשילות. לבוא ולשנות ולקן את הכשלים שיש במערכת איכפת החוק והמשפט, פניתי לראש הממשלה שיציב אולטימטום לשותפות הקואלציוניות ולדרוש את השינויים האלה. הציבור נותן גיבוי מלא לזה לאחר מה שהוא רואה, ניגוד עניינים, התנהלות לא כשרה של שופטים - זה נדרש. חייבים להחזיר את האמון במערכת המשפט וגם אגב בי ובחברי לכנסת. התהליך לא יהיה פשוט, תהיה החלמה ארוכה, חייבים להתחיל בתהליך הזה כי זה מכרסם באמון הציבור. אני יכולה להבטיח לך שברגע שימנו אותי לשרת המשפטים הדברים יראו אחרת".

אנחנו נמצאים מחוץ להפגנת השולמנים מול בניין ההסתדרות שקוראים לפירוק ההסתדרות, את בעד הפירוק שלה?

"אני תומכת ברפורמה בהסתדרות, איגודי עובדים הם חשובים, חשוב שתהיה הגנה על העובדים, אבל יש כמה בעיות בהסתדרות, קודם כל שהיא לא מייצגת את העובדים החלשים עליהם היא אמורה להגן, היא דואגת למקורבים לתוספת שכר אדירות לפי ותק ומי שקרוב לצלחת, מסתתרים מאחורי תקנות עותמאניות של חוסר שקיפות, יש להם קופות שיש שם לדעתי מיליארדי שקלים, שיכולים לסייע בתקופת המשבר הזאת, הם דורשים עכשיו תוספת תקציבים, להשבית עכשיו את המשק ושירותים חיוניים". 

ראש הממשלה נתניהו נכנע ללחץ החרדים, ובמקום להטיל סגר רק על תשע ערים יש עכשיו סגר על 40.

"אנחנו צריכים לעשות חישוב ארוך טווח עם הנחיות כמה ימים לפני זה, כדי להכין את האזרחים. צריך למגר את התפשטות הנגיף הזה, הוא מסוכן, אנשים מתים מזה, צריך מדיניות קבועה וברורה לאזרחים".