יאיר לפיד: "אף אחד לא מציב לי אולטימטום. תהיה התמודדות - בלי לחץ"

בדברים שנשא בפתח ישיבת הסיעה, אמר יו"ר יש עתיד כי הם בוחנים את כל האפשרויות לדמוקרטיזציה של המפלגה: "לא אתן לתופעות שהרסו מפלגות להרוס גם את יש עתיד". שלח בתגובה: "נשים חזקים לא מפחדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 14:39 יח באלול התשפ

יאיר לפיד: "אף אחד לא מציב לי אולטימטום. תהיה התמודדות - בלי לחץ"
יאיר לפיד. "אף אחד לי לא מציב לי אוליטמטום", צילום: אלעד גוטמן

את הדברים אמר יו"ר יש עתיד בפתח ישיבת הסיעה שהתקיימה היום (ב'). לפיד התייחס לדרישתו של חבר המפלגה עופר שלח לקיים התמודדות על ראשות המפלגה וטען כי מתנהל כבר זמן מה תהליך לבחינת תהליכי דמוקרטיזציה של המפלגה.

"ההצעה (לקיים פריימריז) לא התקבלה. תהיה התמודדות. אני מברך עליה, הגיע זמנה, אבל אנחנו נעשה הכל בלי לחץ". הרגיע לפיד אך בחר לתקוף את שלח כשאמר "אף אחד לא מציב לי אולטימטומים. אני לא אתן לתופעות שהרסו מפלגות כמו העבודה וקדימה להרוס גם את יש עתיד".

"ההצעה של עפר לא באה בחלל ריק", אמר לפיד וטען כי, "אנחנו התחלנו כבר לפני כמה חודשים בתהליך של בחינת כל האפשרויות לדמוקרטיזציה של המפלגה. זה השלב הבא, הטבעי, של מפלגה גדולה. של אלטרנטיבה שלטונית. את התהליך מרכזים חברי הכנסת אורנה ברביבאי ויואב סגלוביץ'. הם עובדים עם ראשי המטות שלנו. המטרה היא להגיע במהלך 2021, לוועידת המפלגה הראשונה". 

יו"ר יש עתיד הבהיר מה לא יקרה כחלק מפתיחת ההתמודדות, "במסגרת התהליך שהתחלנו בו בתוך המפלגה בחנו כבר כמה שיטות לקיום בחירות פנימיות. אחת האפשרויות שנפסלו, היא פריימריז פתוחים.פריימריז פתוחים זה קבלני קולות ומפקדי ארגזים, כל מה שאין ולא יהיה בד.נ.א שלנו. כל מה שהרס מפלגות אחרות. ההצעה לא התקבלה". 

לפי דבריו של לפיד, ישנם פעילים רבים שרוצים להשפיע על עתיד המפלגה והוא מברך על זה. "ביש עתיד חברים אלפי פעילים שנלחמים שנים בשוחות. הם הרוויחו בזיעה, בצמתים ובגשרים את הזכות לעצב את דמותה ולבחור את הנהגתה. את הבחירות הפנימיות אנחנו נבנה איתם בעבודה משותפת. עם ראשי המטות ועם הפעילים המרכזיים". אמר לפיד ולא שכח לציין מה המטרה העיקרית של מפלגתו. "יש עתיד-תל"ם היא האלטרנטיבה האמיתית היחידה לשלטון נתניהו. יש לנו מטרה ברורה: להחליף את השלטון בישראל. להוציא את נתניהו מבלפור ולהקים ממשלה בראשותי שתלך להלחם בקורונה ולטפל בכלכלה".

בתגובה להצהרה כי לא יתקיים פריימריז חבר הכנסת עפר שלח כתב בטוויטר: "אנשים חזקים לא מפחדים".