ח"כ בן-ברק: "אני יכול להיות ראש המפלגה, ייתכן שאציג את מועמדותי"

המשנה לראש המוסד לשעבר הכריז כי הוא שוקל להצטרף למירוץ על ראשות יש עתיד, ותקף את עופר שלח שדוחף למהלך בהקדם: "עשה טעות, במרץ 2021 צפויות בחירות ואין מספיק זמן לפריימריז לפניהן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 12:18 יז באלול התשפ

ח"כ בן-ברק: "אני יכול להיות ראש המפלגה, ייתכן שאציג את מועמדותי"
בן ברק ולפיד. עוד מתמודד על ראשות המפלגה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קרב משולש על ראשות יש עתיד? חבר הכנסת רם בן ברק התייחס הבוקר (א') לקריאתו של ח"כ עפר שלח לקיים פריימריז פתוחים על ראשות מפלגת יש עתיד. בראיון ברדיו 103, אמר בן ברק, כי "אני בהחלט יכול להיות ראש המפלגה. כשהמפלגה תחליט ללכת לפריימריז, ייתכן שאציג את מועמדותי".

"עפר שלח עשה טעות", הוסיף בן ברק על המהלך של חברו למפלגה, "במרץ 2021 צפויות בחירות ואין מספיק זמן לפריימריז לפניהן. זאת לא הדרך לעשות זאת. כנראה שיהיו פריימריז ביש עתיד ואנחנו נמצאים בדיונים על הנושא. אני מקווה ששלח לא יפרוש, אבל במפלגות אין קביעות, צריך את הציבור".

חבר הכנסת עופר שלח הכריז בשבוע שעבר כי על המפלגה לקיים התמודדות על ראשותה בזמן הקרוב וכי בכוונתו להתמודד לתפקיד, נגד היו"ר הנוכחי. לפיד אמר על כך כי "אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה. היא השחיתה את הפוליטיקה הישראלית". בעקבות זאת, החל שלח לתקוף את ראש מפלגתו. בראיון לכאן ב' אמר שלח: "אם קורונה זה לא הזמן לפריימריז אז זה גם לא הזמן לבקר את הממשלה, כמו שלפיד עושה, אולי בכלל צריך להצטרף לממשלה כמו גנץ. אני פעיל בנושא הקורונה, זה לא משנה את העובדה שלראשונה אחרי הרבה זמן הבחירות כרגע לא בשער וצריך לבנות מועמד נגד נתניהו. אני אומר, בואו נעשה את זה בשבועיים הראשונים בדצמבר, נעשה את זה פתוח מבחינת מועמדים ובוחרים, יבוא הציבור ויבחר מי המועמד שהוא רוצה מול נתניהו ואני מאמין שזה יהיה אני".

על טענות לפיד כי פריימריז משחית את הפוליטיקה אמר שלח: "יוצרים בלבול מכוון בין הרשימה לכנסת לבין בחירות לראשות המפלגה, מה שלפיד הבטיח לעצמו, בלי לספר לאף אחד, עד לכנסת ה-26. אני מציע פריימריז פתוחים שאי אפשר להשחית במפקדי ארגזים. רוב הח"כים של יש עתיד מכירים בצורך הזה נוכח מצבה של המפלגה. צריך להגיד ביושר, אנחנו לא מצליחים. הייתי השותף העיקרי של יאיר לפיד בשמונה השנים האחרונות וצריך לומר בצער שלא הצלחנו להעמיד מועמד לראשות הממשלה, אתה רואה את הסקרים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן