עפר שלח: "הציבור יבחר מי המועמד שהוא רוצה מול נתניהו ואני מאמין שזה יהיה אני"

חבר הכנסת מיש עתיד יוצא נגד יו"ר מפלגתו, על חוסר הנכונות לקיים פריימריז. "אם קורונה זה לא הזמן לפריימריז אז זה גם לא הזמן לבקר את הממשלה, כמו שלפיד עושה, אולי בכלל צריך להצטרף לממשלה כמו גנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 08:31 יז באלול התשפ

עפר שלח: "הציבור יבחר מי המועמד שהוא רוצה מול נתניהו ואני מאמין שזה יהיה אני"
לפיד ושלח, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ההתחממות ביש עתיד עולה שלב: ביום רביעי האחרון פרסם ח"כ עפר שלח כי  הוא מוכן להתמודד על ראשות המפלגה. לפי שלח הוא פנה ליו"ר המפלגה, יאיר לפיד, וטען כי על המפלגה לערוך רענון לפני סבב הבחירות הבא. לפי שלח רענון שכזה כולל גם פריימריז לראשות המפלגה, והכריז כי הוא מוכן להתמודד על תפקיד זה. אך הצעתו של שלח קיבלה סירוב מצדו של לפיד שאמר: "אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה. היא השחיתה את הפוליטיקה הישראלית".

בעקבות הסירוב החל שלח לתקוף את ראש מפלגתו, בראיון לכאן ב' אמר שלח: "אם קורונה זה לא הזמן לפריימריז אז זה גם לא הזמן לבקר את הממשלה, כמו שלפיד עושה, אולי בכלל צריך להצטרף לממשלה כמו גנץ. אני פעיל בנושא הקורונה, זה לא משנה את העובדה שלראשונה אחרי הרבה זמן הבחירות כרגע לא בשער וצריך לבנות מועמד נגד נתניהו. אני אומר, בואו נעשה את זה בשבועיים הראשונים בדצמבר, נעשה את זה פתוח מבחינת מועמדים ובוחרים, יבוא הציבור ויבחר מי המועמד שהוא רוצה מול נתניהו ואני מאמין שזה יהיה אני".

על טענות לפיד כי פריימריז משחית את הפוליטיקה אמר שלח: "יוצרים בלבול מכוון בין הרשימה לכנסת לבין בחירות לראשות המפלגה, מה שלפיד הבטיח לעצמו, בלי לספר לאף אחד, עד לכנסת ה-26. אני מציע פריימריז פתוחים שאי אפשר להשחית במפקדי ארגזים. רוב הח"כים של יש עתיד מכירים בצורך הזה נוכח מצבה של המפלגה. צריך להגיד ביושר, אנחנו לא מצליחים. הייתי השותף העיקרי של יאיר לפיד בשמונה השנים האחרונות וצריך לומר בצער שלא הצלחנו להעמיד מועמד לראשות הממשלה, אתה רואה את הסקרים".

עוד הוסיף: "יומיים אחרי שיצאתי עם ההודעה ובכלל חשבו שזה תרגיל, אני מקבל בסקרים רק שני מנדטים פחות. בלי לפתוח את רשימת המועמדים, אנחנו ננציח את שלטון נתניהו". לסיום שלל את האפשרות כי יעזוב את המפלגה במידה ויפסיד אמר: "אני איש יש עתיד. מנסים לייצר פה ספין. אני הרוח החיה של יש עתיד, הדובר הבולט. תמיד כשיש מועמד שקשה להתמודד מולו אומרים 'אם הוא יפסיד הוא יעזוב'".

בנוסף שלל את האפשרות כי יקים מפלגת שמאל חדשה: "אני שמח על המאמרים שרואים בי כמנהיג השמאל, כל אחד שמח שמדברים בשבחו, אבל כשהצטרפתי ליש עתיד אמרתי שאין אלטרנטיבה שלטונית במדינת ישראל בגלל קריסת מפלגת העבודה, ואם יש עתיד תפעל נכון היא יכולה להיות אלטרנטיבה. המצב לא השתנה למעט זה שלא הצלחנו. אם לפיד רוצה להיות ראש ממשלה, הוא היה צריך להציע פריימריז. אני מציע פריימריז בתנאים הכי נוחים לו. מה יותר נוח לו מזה? אם הוא ינצח, הסיטואציה הזו יכולה לגאול אותו, אבל אני משוכנע שאני אנצח".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן