נערכים לבחירות? איזה מחנה משקיע הכי הרבה כסף בפרסום בפייסבוק

דו"ח של פייסבוק ישראל מפרסם את רשימת הארגונים שהשקיעו הכי הרבה כסף בפרסום סביב נושא חברה ופוליטיקה. אז איזו מפלגה הוציאה הכי הרבה כסף על פרסום? | הפרטים המלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 10:10 יז באלול התשפ

נערכים לבחירות? איזה מחנה משקיע הכי הרבה כסף בפרסום בפייסבוק
צילום: shutterstock

חברת פייסבוק ישראל פרסמה דו"ח המציג כמה כסף השקיעו גופים פוליטיים שונים על פרסום ברשת החברתית, בשלושה החודשים האחרונים. לאחר הבחירות בשנת 2016 בארצות הברית, בעולם הבינו שכדי לנצח בחירות חשוב להשקיע בניהול קמפיין ברשתות החברתיות שעשויות להיות אפקטיביות יותר מאשר בגופי התקשורת הממוסדת. נראה כי דווקא מחנה השמאל בישראל למד את הלקח והחליט להשקיע כסף רב בפרסום.

על פי הרשימה במקום הראשון נמצא מגזין אפוק שהשקיע בפרסום מעל ל-300 אלף שקלים. הקמפיין עליו הושקע הכי הרבה כסף הוא קמפיין נגד החלת הריבונות השייך לעמוד הפייסבוק "העם נגד סיפוח". את הקמפיין הזה ממנה מפלגת יש עתיד וכחול לבן עוד מהתקופה שהיו מפלגה אחת, הסכום שהושקע הוא 153,420 שקלים. יאיר לפיד הוא חבר הכנסת שהשקיע הכי הרבה בפרסום בפייסבוק, והוציא סכום של למעלה מ-129 אלף שקלים. השר שהוציא הכי הרבה כסף על פרסום הוא בני גנץ שהוציא בשלושת החודשים האחרונים סכום של מעל ל-91 אלף שקלים.

צילום: צילום מסך

בהתחשב לתקופת משבר הקורונה משרד הבריאות הוא המשרד שהשקיע הכי הרבה בפרסום, והוציא על כך 82 אלף שקלים. הקרן החדשה לישראל השקיעה סכום של למעלה מ-71 אלף שקלים לטובת פרסום של עמוד הפייסבוק של הארגון. את העשירייה הראשונה סוגר הארגון הברית הישראלית שממן עמוד פייסבוק שנושא את הסלוגן של יאיר לפיד "מנותקים נמאסתם", על פרסום העמוד הושקע מעל ל-64 אלף שקלים.