נפתלי בנט: "צריך להחליף את הממשלה, כולה פסולה וכושלת"

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה קיים מסיבת עיתונאים בה עסוק בתמונת מצב של הקורונה והכלכלה לאור התחלואה הגבוהה. בנט תקף את התנהלות הממשלה ואמר: "למה אנחנו צריכים להיות הכי גרועים בעולם?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 16:38 יד באלול התשפ

נפתלי בנט: "צריך להחליף את הממשלה, כולה פסולה וכושלת"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט יקיים היום (ה') מסיבת עיתונאים, בה תקף את התנהלות הממשלה מול המשבר הכלכלי והבריאותי. בנט התייחס למצב התחלואה שהחמיר בישראל, ועל הדרכים הנכונות להתנהל מול המשבר. בנט תקף את ניהול המשבר ואמר: "זו הממשלה הגרועה ביותר, החובבנית ביותר והפוליטית ביותר בתולדות מדינת ישראל. למה אנחנו צריכים להיות הכי גרועים בעולם?"

https://www.facebook.com/NaftaliBennett/videos/2833104200304897

במהלך השיחה בנט טען כי אינו מעוניין להשיב לשאלות בנושא פוליטיקה אך כאשר זה נגע לביקורת כלפי הממשלה אמר: "אנחנו במלחמה, ולא הולכים לבחירות באמצע מלחמה. אחרי שהמגיפה תדעך צריך להחליף את הממשלה. כולה פסולה וכושלת". עוד התייחס בנט למצב הנוכחי והגדיר אותו כגרוע ביותר, ואף יותר ממה שהיה בחודשי מרץ-אפריל. בנט הורה להתייחס ברציות לתכנית הרמזור ולהישמע לה, אך דרש למנוע את אפשרות הסגר הכולל "אין סיבה שישובים כמו כפר סבא ונתניה יסבלו מישובים אחרים אדומים".

בזמן דבריו של בנט קבינט הקורונה החליט על הטלת סגר על כ-30 יישובים אדומים, החל מיום שני. הסגר יארך כשבוע עם אפשרות הארכה לשבוע נוסף. ביישובים בהם יוטל סגר תוגבל התנועה ל-500 מטרים, מערכת החינוך תיסגר, פרט לחינוך מיוחד ויחול איסור על כניסה ויציאה - למעט עובדים חיוניים. ביישובים האדומים החמורים ביותר תהיה גם הגבלת יציאה מהבית במהלך הלילה. מנגד אמר פרופ' גמזו כי הוא מבקש לא לדון בסגר מלא עד 10 בספטמבר, זאת כדי להמתין לנתוני התחלואה אחרי 10 מפתיחת בתי הספר. גמזו:"היציאה מסגר מלא תביא להתפרצות מחודשת אם לא נצליח לשנות הרגלי התנהגות".