עופר שלח במתקפה: "יש עתיד לא רשומה בטאבו על שם יאיר לפיד"

אחרי הערכות כי מדובר במהלך מתואם שיחזק את שניהם, ח"כ עופר שלח עלה למתקפה נגד יו"ר מפלגתו: "בלי דמוקרטיה אין אלטרנטיבה שלטונית. פרסמתי את הדרישה לפריימריז כי היא לא זכתה למענה מלפיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/20 20:24 יג באלול התשפ

עופר שלח במתקפה: "יש עתיד לא רשומה בטאבו על שם יאיר לפיד"
ח"כ עופר שלח, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

קרע בצמרת יש עתיד. אחרי הפרסום היום (ד') בצהריים כי עופר שלח דורש לקיים פריימריז במפלגת האופוזיציה, התראיין הערב שלח, מי שנחשב למקורב ביותר ללפיד מאז נכנס לפוליטיקה, בשלוש הערוצים הגדולים בראיונות מוקלטים ששודרו במקביל, ונראה כי נוצר קרע אמיתי בין השניים.

עפר שלח: אשמח להתמודד על ראשות יש עתיד

שלח אמר כי "בלי דמוקרטיה אין אלטרנטיבה שלטונית. עם כל הכבוד המפלגה הזו לא רשומה על שם לפיד בטאבו, פרסמתי את הדרישה לפריימריז כי היא לא זכתה למענה מלפיד". בראיון לחדשות 12 הוסיף שלח כי הוא "מתכוון לנצח במאבק ובפריימריז ולהוביל למהפך שלטוני".

כזכור, מוקדם יותר היום הודיע ח"כ שלח על דרישתו לקיום הפריימריז במפלגה. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות. 
זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

עוד אמר שלח, בראיון ל'כאן חדשות' כי "יש עתיד לא יכולה להיות מפלגה שבראשה עומד מי שמינה את עצמו ליו"ר עד 2026". עוד לפני סבב הראיונות של שלח במהדורות, התייחס לפיד לדברים בראיון לערוץ הערבי, ואמר כי "נבחן את זה". לדברי לפיד, "אנחנו חברים, אנחנו אוהבים לדבר, אנחנו חברים 30 שנה, אני אבדוק את זה. עפר דיבר איתי על זה, הוא רוצה את זה וזה בסדר גמור. אני בעד שלפוליטיקאים יהיו שאיפות. הוא אישיות מאוד פופולרית אצלי בבית וזה יישאר ככה, חברות חשובה יותר מפוליטיקה".