נתניהו החליט להוריד את מנכ"ל המשרד של גנץ מהטיסה לאבו דאבי

ראש הממשלה וראש המל"ל החליטו שלא לשלוח את נציגי משרד הביטחון לטיסה לאיחוד האמירויות שתצא מחר עם המשלחת האמריקנית. ממשרד ראש הממשלה נמסר: "הסוגיה תואמה בין ראש הממשלה לשר הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 11:20 י באלול התשפ

נתניהו החליט להוריד את מנכ"ל המשרד של גנץ מהטיסה לאבו דאבי
נתניהו וגנץ. האם נמצא פתרון למשבר?, צילום: Israel Sellem

הבוקר (א') נחתה המשלחת האמריקאית, בראשות ג'ראד קושנר בישראל, והיא צפויה להמשיך מחר לאיחוד האמירויות יחד עם משלחת ישראלית. בשבוע שעבר,  ראש הממשלה נתניהו הודיע  כי היועץ לביטחון לאומי וראש המל''ל מאיר בן שבת, ייצא בראש משלחת ישראלית מקצועית לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות לשם קידום הנורמליזציה בין המדינות. אלא שהבוקר הוחלט על שינויים בהרכב המשלחת ונציגי משרד הביטחון לא יטוסו.

ההחלטה להוריד את נציגי המשרד שבראשו עומד בני גנץ, נעשתה באופן משותף בין נתניהו ומאיר בן שבת. על פי ההחלטה מי שירד מהמשלחת הם מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, נציגי משרד הביטחון, ונציגי הגופים הביטחוניים דוגמת המוסד ושב"כ. ההחלטה נבעה מכך שהוחלט כי במפגישה הראשונה בין המדינות לא יעסקו בנושאים ביטחוניים אלא בנושאים אזרחיים בלבד. מלשכת שר הביטחון נמסר כי "בתיאום בין המדינות, הוחלט שהמשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות תדון בנושאים אזרחיים. נושאים נוספים, בהם גם נושאי ביטחון, יידונו בהמשך". 

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "הדיווח כי אנשי משרד הביטחון ואנשי מערכת הביטחון הנוספים הורדו מהטיסה על ידי ראש הממשלה הוא שקרי. בתיאום בין המדינות, הוחלט שהמשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות שתצא ביום ב', תדון בנושאים אזרחיים. נושאים נוספים, ביניהם גם נושאי ביטחון, ידונו בהמשך. הסוגיה תואמה בין ראש הממשלה לשר הביטחון".

הבוקר כאמור, המשלחת אמריקנית נחתה בישראל והיא כוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה''ב ואבי ברקוביץ', השליח המיוחד למו''מ בינ''ל.
השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה ועוד.