הליכוד וכחול לבן צפויים להגיע לפשרה בעניין אישור התקציב

את הפשרה יזם חבר הכנסת האוזר, הכוללת דחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת, תוקם מידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים. בינתיים שר החוץ אשכנזי ממשיך לתקוף את נתניהו: "אני נותן לנתניהו ציון נכשל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/20 20:58 ב באלול התשפ

הליכוד וכחול לבן צפויים להגיע לפשרה בעניין אישור התקציב
נתניהו וגנץ. האם נמצא פתרון למשבר?, צילום: Israel Sellem

המשבר קואליציוני סביב סוגיית התקציב טרם נפתר ולצדדים נותר עוד יום אחד לאשר תקציב, או שהכנסת תפוזר אוטומטית וישראל תצא לבחירות. הערב (ש') נודע כי בליכוד נוטים לאמץ את הפשרה של חבר הכנסת צבי האוזר שתאפשר לדחות את אישור התקציב בעוד 100 יום. גם בכחול לבן שוקלים בחיוב את ההצעה.

עיקרי הפשרה של האוזר כוללים:

  •  תמיכה בחוק האוזר לדחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת
  • במהלך 100 יום יוסכם על תקציב וחוק הסדרים שייצבו את הכלכלה הישראלית. עד אז יפעלו על פי 1/12 של תקציב 2019 עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים. 
  • תוקם מידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו - יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים (תוצאה זהה למצב בו יוכרזו בחירות ביום ב').
  • התמקדות במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף ובאתגרי הבטחון בגבול עזה ובצפון.

חשוב לציין כי הסכמה רשמית עדיין לא נתנה מהליכוד או כחול לבן. בינתיים שר החוץ גבי אשכנזי תוקף את התנהלות נתניהו ונראה כי הדברים עלולים לפגוע בשלמות הממשלה. בחשבון הטוויטר שלו צייץ אשכנזי: "יש לנתניהו 48 שעות להתעשת ולהוכיח האם טובת הציבור לנגד עיניו או טובתו האישית". מאוחר יותר המשיך לתקוף את נתניהו על כך שמידר אותו ואת גנץ בעניין הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "אני נותן לנתניהו ציון נכשל על מידור שר הביטחון ושר החוץ. זו התנהגות חסרת אחריות. חזר לדפוסי ההתנהלות כמו בפרשת משעל, מנהרות הכותל ופרשת הצוללות". 

בליכוד הגיבו על דברי הביקורת של אשכנזי וכתבו: "גבי אשכנזי ממשיך להיות חתרן בלתי נלאה. עד הרגע האחרון אשכנזי ממשיך לעשות כל מאמץ לגרור את ישראל לבחירות כדי להדיח את גנץ. מוטב שאשכנזי יחלק ציונים במה שהוא מתמחה:  הדלפות ביטחוניות חמורות, סיכול מועמדים לרמטכ״לות וחתירה פלילית נגד הדרג המדיני".