ריבלין נפגש עם ראשי הקואליציה: אסור להגיע לבחירות

נשיא המדינה נפגש במהלך השבוע עם ראשי הקואליציה והפציר בהם להימנע מהליכה לבחירות רביעיות, בטח בגלל סוגיית התקציב: "אמון הציבור בנבחריו יגיע לשפל קשה במקרה של מערכת בחירות נוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 15:15 ל באב התשפ

ריבלין נפגש עם ראשי הקואליציה: אסור להגיע לבחירות
ריבלין עם נתניהו. להימנע מבחירות בגלל התקציב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עורך בימים האחרונים סדרת שיחות עם ראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה במטרה למנוע את פיזור הכנסת ביום שני הקרוב.

הנשיא נפגש עם השר הרב יעקב ליצמן, שוחח טלפונית עם ח"כ הרב משה גפני, שוחח טלפונית עם השר הרב אריה דרעי ועם שר הביטחון בני גנץ ובפגישתו השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח גם איתו על הנושא .

הנשיא הדגיש כי לא יעלה על הדעת שסוגיית אישור התקציב היא שתביא אותנו למערכת בחירות רביעית. הוא הדגיש כי על אף שקיימת חשיבות נעלה לכיבוד הסכמים, אם אישור התקציב הוא אכן המכשול היחידי בדרכנו למניעת בחירות, על כל ראשי הקואליציה להתגמש באופן שיאפשר את העברת התקציב.

בדבריו אל ראשי המפלגות הזהיר הנשיא כי ״אמון הציבור בנבחריו יגיע לשפל קשה במקרה של מערכת בחירות נוספת. לאחר שלוש מערכות בחירות תוך פחות משנה אנו, האזרחים, חשים מרומים ומלאי חשש. אם נגזר עלינו להגיע לכך, עלינו להבטיח שאנו יוצאים אליהן בשקיפות מלאה, כשהציבור מבין בדיוק מדוע. אסור לנו לתת לתקציב להיות הסיבה״.