"מאמינה לנשיא ארה"ב - הריבונות ירדה מהשולחן"

ח"כ איילת שקד לא מאמינה כי נתניהו יחיל ריבונות, וכי הדיבורים על כניסת ימינה לקואליציה הם רק ניסיונות לשפר עמדות במו"מ בין הליכוד לכחול לבן: "נתניהו וגנץ לקראת הסכם, אחד מהם יתקפל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 09:13 כו באב התשפ

"מאמינה לנשיא ארה"ב - הריבונות ירדה מהשולחן"
איילת שקד, צילום: כיפה

למי להאמין - נתניהו או טראמפ? נשיא ארה"ב התבטא בשבוע שעבר כי ישראל "ביטלה את הריבונות" בשל ההודעה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות, שצפוי להיחתם בשבועות הקרובים, כשמנגד, נתניהו ושרי הליכוד חזרו שוב ושוב על המסר לפיו החלת הריבונות רק נדחתה, ולא בוטלה באופן סופי.

"מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה" | התגובות להסכם השלום

לפי ח"כ איילת שקד (ימינה), נתניהו ויתר על החלת הריבונות כבר בהקמת הממשלה: "כשנתניהו החליט להקים קואליציה עם כחול לבן ולזרוק את ימינה אמרתי לכל מי ששאל אותי שכנראה שריבונות לא תהיה", אמרה הבוקר (א') שקד בראיון לכאן חדשות.

היא הוסיפה כי "אני מאמינה לנשיא ארה"ב ולחתנו שאמרו שהריבונות ירדה מהשולחן". לדבריה, מדובר בהחלטה מושכלת של נתניהו: "ראש הממשלה בחר לוותר על הריבונות תמורת נרמול היחסים עם האמירויות, צריך לשים את זה על השולחן - עם היתרונות והחסרונות".

"החלת ריבונות, בוודאי בתמיכה ממשל אמריקני - יכול להיות שזו הייתה הזדמנות חד פעמית". הוסיפה שרת המשפטים לשעבר.

"לא נהיה כלי במשא ומתן בין נתניהו לגנץ"

על המשבר בקואליציה סביב העברת תקציב המדינה, ועל הדיבורים בליכוד על האפשרות להקמת ממשלת ימין צרה בהשתתפות ימינה, אמרה שקד כי מדובר בחלק מהטקטיקה של הליכוד במטרה להפעיל לחץ על בני גנץ וכחול לבן.

"נתניהו וגנץ לקראת הסכם ואחד מהם יתקפל", אמרה שקד. "ככל הנראה יהיה תקציב דו-שנתי, ולכן אני לא מתכוונת להיות כלי במשא ומתן ביניהם. ראש הממשלה ושר הביטחון לא יכולים לקחת את מדינת ישראל כבת ערובה בסכסוך הפוליטי הזה", טענה שקד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן