דונלד טראמפ: "לעת עתה הסיפוח ירד מהשולחן"

הנשיא האמריקאי התייחס להסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות ובירך את ישראל על "הוויתור הנהדר". הנשיא הוסיף כי הוא מאמין כי מדינות נוספות באזור שיחתמו על הסכמים עם ישראל - יגבירו את רצונם של הפלשתינים בשלום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/08/20 07:55 כד באב התשפ

דונלד טראמפ: "לעת עתה הסיפוח ירד מהשולחן"
הנשיא טראמפ, צילום: shutterstock

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הכריז אמש (ה') על הסכם שלום היסטורי בין ישראל ואיחוד האמירויות הצפוי להיחתם בקרוב. בהצהרתו לתקשורת, פרט ראש הממשלה מעט יותר על הסכם השלום ובמענה לשאלות העיתונאים אמר כי "הבטחתי שאביא החלת ריבונות ביהודה ושומרון. אין שום שינוי בתכנית שלי להחלת ריבונות. הנשיא טראמפ ביקש שנמתין זמנית. אני לא מוכן לוותר, אני מחויב לריבונות ולארץ ישראל". 

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה להסכם השלום בתדרוך עיתונאים בבית הלבן, ובירך את ישראל על "הוויתור הנהדר על ההסיפוח". כשנשאל טראמפ על דבריו של נתניהו שאמר כי החלת הריבונות רק הופסקה זמנית, השיב טראמפ כי "זה מחוץ לשולחן". טראמפ פנה לשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שאמר גם הוא כי ההגדרה הנכונה היא "שהסיפוח מושהה לעתיד הנראה לעין".

עוד אמר טראמפ כי אירוע חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות יתקיים בבית הלבן בעוד שלושה שבועות, במעמד מנהיגי המדינות. טראמפ הדגיש כי בעקבות ההסכם מדינות נוספות במזרח התיכון ידונו בהסכמי שלום עם ישראל. לדבריו מהלכים דוגמת אלה יגרמו לפלשתינים לחתור להסכם שלום עם ישראל.