סקר מנדטים: הליכוד בשפל חדש, לפיד מצמצם את הפער

סקר מנדטים: הליכוד זוכה ל-27 מנדטים בלבד. לפיד מיד אחריו עם שיא של 20 מנדטים וימינה מתברגת כסיעה השלישית בגודלה בכנסת עם 18 מנדטים. גוש הימין מקבל 60 מנדטים לעומת 51 של גוש השמאל-ערבים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/08/20 07:43 כג באב התשפ

סקר מנדטים: הליכוד בשפל חדש, לפיד מצמצם את הפער
אחד עולה, השני יורד. לפיד ונתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בסקר שערכה חברת "פאנלס פוליטיקס" ומתפרסם היום (ה') ב"מעריב", הליכוד בראשות נתניהו צונחת לשפל חדש -27 מנדטים בלבד. יש עתיד-תל"ם עם יאיר לפיד עולה לשיא של 20 מנדטים. גוש הימין יורד ל-60 מנדטים.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה ממשיך בירידה שלו בזמן שיש עתיד־תל"ם הייתה מתייצבת כסיעה השנייה בגודלה בכנסת. ימינה עם בנט ממשיכה לעלות ועם 18 מנדטים היא תהיה הסיעה שלישית בגודלה. הרשימה המשותפת - עם 15 מנדטים, כחול לבן יורדים למספר חד ספרתי של מנדטים - עם 9.  ישראל ביתנו של ליברמן מתחזקת לפי הסקר וזוכה גם היא ב־9 מנדטים. ש"ס מקבלת 8, יהדות התורה ומרצ מקבלות 7 מנדטים.

לפי הסקר, גוש הימין מקבל 60 מנדטים, המרכז־שמאל זוכה ל־51 מנדטים, וישראל ביתנו שוב מהווה לשון מאזניים. הסקר של מכון "פאנלס פוליטיקס" נערך בקרב 1,003 משיבים.

שפל המנדטים של הליכוד מגיע לאחר שבועות רבים של הפגנות מול מעון ראש הממשלה, נראה שלמרות שנתניהו ממסגר אותן כהפגנות שמאל, הן מתחילות להשפיע על קהל הבוחרים. המרוויח הגדול הוא נפתלי בנט, שזוכה למספר שיא של מנדטים שנדדו אליו מכחול לבן והליכוד. ההחלטה של נתניהו למצב את לפיד כיריב הפוליטי מולו עוזרת ללפיד לגייס עוד קולות ולהוכיח שהוא מועמד ראוי לראשות הממשלה.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן