סגן השר כהן צחק על המבטא של ח"כ קושניר. סמוטריץ: "מתנצל בשם כל חברי הכנסת"

סגן שר האוצר שרת העלייה יצחק כהן תקף במליאה את ח"כ אלכס קושניר: "תתנתק מהמקור מאיפה שהגעת". והקליטה תמנו שטה גינתה את הדברים: "להיות עם מבטא רוסי או כל מבטא אחר זו לא בושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 19:37 כב באב התשפ

סגן השר כהן צחק על המבטא של ח"כ קושניר. סמוטריץ: "מתנצל בשם כל חברי הכנסת"
סמוטריץ'. הותקף בשידור, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סערה חדשה בכנסת. סגן השר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) תקף במליאה את ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) על רקע מוצאו: "אתה עדיין עולה חדש, אתה עדיין עם מבטא רוסי כבד, אתה עדיין בא מהתרבות שחינכו אותך לאנטישמיות. תרגע, אתה כבר בארץ ישראל. תתנתק מהמקור מאיפה שהגעת". לח"כים של ישראל ביתנו אמר על יחסם לחרדים: "בזכותם אתם חיים בכלל". 

לאחר דבריו של סגן השר כהן, שיו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מתנצל בשם כל חברי הכנסת בפני ח"כ אלכס קושניר על דבריו של סגן השר: "אבל אני לא יכול שלא לכאוב ולהתקומם כנגד הדברים המבזים והנמוכים שנאמרו היום על ידי סגן השר כהן. עולי ברית המועצות, כמו גם העולים מאתיופיה, מהמדינות האנגלוסקסיות, מדינות ערב ומאירופה הם התגשמות חזון הנביאים של תקומת עם ישראל בארצו וקיבוץ הגלויות. זה פשוט נס מרגש שמתרחש לנו מול העיניים. הדבר הטוב ביותר שקרה לנו כעם באלפי השנים האחרונות.

עוד אמר סמוטריץ: "לבוז למבטא של העולים, לציין את עובדת היותם עולים בטון מזלזל ומתנשא, ולהפנות עורף למסירות הנפש שלהם לשמור על יהדותם בארץ מוצאם זו בורות ורשעות. ישבתי היום בכנסת נבוך ומזועזע עד עמקי נשמתי. התביישתי והרגשתי חובה להתנצל בפני ח"כ קושנר. שלא נהיה חלילה בגדר אלה שלא מיחו ונראה שנח להם וניתפש כולנו בעוון הלבנת פנים ושנאת חינם".

סמחוטריץ הודה לעולים החדשים על הדרך שעשו ארצה: "ולכם אחיי העולים, מרוסיה או מאנגליה, ממרוקו או מתוניס, מארה"ב, אתיופיה, ואוסטרליה. תודה לכם על מסעכם הקשה, תמשיכו לדבר במבטא שלכם בכל מקום ולהתגאות בו, זה כמו מוזיקה עריבה לאוזניים שלנו. אוהבים אתכם ומעריכים.
צפו".

שרת העליה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה מגנה את דבריו של סגן השר איציק כהן כנגד ח"כ אלכס קושניר:"‏להיות עולה חדש זו גאווה. להיות עם מבטא רוסי או כל מבטא אחר זו לא בושה. זה לא הופך אף אדם לפחות ישראלי. אין מקום להתייחסות מזלזלת על רקע מוצא כלפי אף עולה. וויכוח קשה ככל שיהיה יש לנהל אותו עניינית ולא עדתית, בטח לא בכנסת ישראל שמכילה בתוכה ייצוג של כל חלקי החברה הישראלית."