לפיד לנתניהו: "אם היית מקשיב לאביך, לא היית עומד על שלושה תיקים פליליים"

הצעת החוק של יש עתיד למניעה מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה - נפלה. במהלך הדיון במליאה אמר נתניהו ללפיד: אביך ז"ל ביקר את החוק שאתה מקדם. כשזה ענה לו בתורו: "אביך אמר לך 'אל תיגע בכסף' - חבל שלא הקשבת לו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/08/20 13:50 כב באב התשפ

לפיד לנתניהו: "אם היית מקשיב לאביך, לא היית עומד על שלושה תיקים פליליים"
לפיד נואם מול נתניהו, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

"אדוני ראש הממשלה, רואים את הזיעה עד הנה. בשבוע שעבר ציטטת את אביך, אבל הוא גם אמר לך 'אל תיגע בכסף', חבל שלא הקשבת לו. אם היית מקשיב לו לא היית מואשם בשלושה תיקים חמורים. כל הנאום שלך על הדמוקרטיה, נעלם ולא היה כשמדובר בך", כך אמר יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד לראש הממשלה נתניהו. 

דבריו הגיעו לאחר שנתניהו ציטט את אביו של יו"ר יש עתיד, שר המשפטים לשעבר טומי לפיד ז"ל, וטען כי גם הוא התנגד בזמנו ל"חוק הרודני" לדבריו. והוסיף: "אלף מסכות לא יצליחו להסתיר את הדיקטטורה שלך. ביד אחת אתה מעודד הפגנות שמאל, ובשנייה מביאים חוק איראני לכנסת כדי לפסול אותי מלהיבחר לראשות הממשלה. אתה ועודה לא תנצחו אותנו בקלפי".

נתניהו מסיים לנאום - לפיד עולה

נתניהו מסיים לנאום - לפיד עולהצילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

נאומו המלא של יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד:

אדוני ראש הממשלה, רואים את הזיעה עד הנה. עד אני אגיד לך משהו, בשבוע שעבר עלית לדבר על אבא שלך והיום עלית לדבר על אבא שלי. 

אז אני אגיד לך משהו על אבא שלי לאור דבריך הנכוחים. זה היה חוק אחר. כל הציטוט שציטטת עכשיו היה על חוק אחר. מה לעשות, לא יודע מי מכין לך את התחקיר, היות ושום דבר סביבך לא עובד אז גם זה לא עובד – זה לא על אותו חוק.

החוק שבו מדובר היום, למקרה שלא עדכנו אותך, אומר שאדם עם כתבי אישום לא יכול לכהן כראש ממשלה במדינת ישראל, אתה אמור להכיר אותו, ב 2008 הצבעת בעדו. החוק הזה עלה פה במליאה ב 2008, הצעת חוק של אופיר פינס ואתה הצבעת בעדו. חשבת אז שזה החוק הנכון. 

ויותר מזה אדוני ראש הממשלה גם כשעלית הנה לדבר על אביך ז"ל לא דייקת. כי אני בדקתי את הכתבה המקורית ב "time" מגזין שדיברת על אבא שלך, אתה לא אמרת שהוא נתן לך הצעה אחת לרכוש השכלה אלא שהוא נתן לך שלוש עצות.

יאיר לפיד. שלוש עצות, שלושה כתבי אישום

יאיר לפיד. שלוש עצות, שלושה כתבי אישוםצילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

ההצעה הראשונה הייתה, ציטוט של אביך ז"ל – "אל תיגע בכסף" , "don't touch the money". אם היית מקשיב לו לא היית היום עומד למשפט בשלושה תיקים פליליים חמורים. חבל שלא הקשבת לאביך בתשומת לב אדוני ראש הממשלה. 

אני רוצה לסכם את הדיון הזה לא בדברים שלי, אלא בדברים שלך כי כל הנאום המרומם הזה שלך על הדמוקרטיה נעלם ולא היה כשלא היה מדובר כך. כשלא היה מדובר בך אתה עמדת פה על הדוכן כשאולמרט עמד לחקירה אמרת:

"מדובר על ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל. קיים חשש, שאני חייב להגיד אמיתי, לא בלתי מבוסס שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי". 

ממש חזית את הנולד. כשאתה תצא מפה אדוני ראש הממשלה תחכה לך השיירה המפוארת של מכוניות ואחד מהנהגים בה אם היה לו כתב אישום פליליים לא יכול להיות נהג, רופאים לא יכולים להיות רופאים בבתי חולים אם יש להם כתבי אישום פליליים חמורים, מנהלי בית הספר לא יכולים לנהל בית ספר אם יש להם כתבי אישום פליליים חמורים. אתה לא יכול לנהל מדינה כי יש לך כתבי אישום פליליים חמורים ואתה פוחד ללכת לבית סוהר וכולם רואים את הזיעה על המצח כי אתה יודע ופוחד שתגמור בכלא.