איילת שקד: "יכול להיות שגנץ ונתניהו צריכים פסיכולוג או גננת"

חברת הכנסת הוסיפה כי לדעתה: "גנץ או נתניהו יתקפלו, ואני מעריכה שהתקציב יעבור". שקד התייחסה גם לפסיקת בג"ץ אתמול בעניין הריסת בית המחבל: "מני מזוז מתעלם מהחוק וגם מהפסיקה של בג"ץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/20 15:22 כא באב התשפ

איילת שקד: "יכול להיות שגנץ ונתניהו צריכים פסיכולוג או גננת"
ח"כ איילת שקד. תוקפת את בג"ץ, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

סוגיית תקציב המדינה טרם הוכרעה, והחשש מפני יציאה למערכת בחירות נוספת גובר. חברת הכנסת איילת שקד התייחסה היום (ג') ברדיו 103 לאפשרות שאזרחי ישראל יאלצו לצאת שוב לקלפיות בתקופה כזאת רגישה כלכלית וחברתית: "עוד לא הולכים לבחירות. ההערכה שלי שגנץ או נתניהו יתקפלו, אחד משניהם בסופו של דבר יתקפל. אני חושבת שלשניהם אין אינטרס מובהק ללכת לבחירות, המדינה וודאי לא צריכה בחירות. אנחנו נמצאים במשבר בריאותי, כלכלי ופוליטי מהקשים שידעה מדינת ישראל, יכול להיות שהם צריכים פסיכולוג או גננת אבל שיגיעו ביניהם להסכמה. או שגנץ יתקפל או שנתניהו יתקפל".

לדעתה של שקד הויכוח כאן הוא כלל לא עקרוני. "זה לא משנה חד שנתי או דו שנתי, יש יתרונות לחד שנתי ויש יתרונות לדו שנתי, השיקולים שלהם הם רק פוליטיים. אז שיטילו מטבע או שאחד מהם יתקפל ויעבירו תקציב. 61 אין, היינו בסרט הזה לפני כמה חודשים. צריך להעביר תקציב, זה הכי חשוב עכשיו. אחד מהם יתקפל - המשבר הזה יסתיים".

היא התייחסה לאפשרות שמפלגת ימינה יחברו לממשלה, ותהתה: "בשביל מה? אין מספיק שרים? ממשלה גדולה, מנופחת, מסורבלת, שאי אפשר להזיז בה שום דבר. אני באופוזיציה, נתניהו לקח החלטה, פירק את גוש הימין, זרק את ימינה לאופוזיציה. המטרה שלי היום זה לעשות טוב למדינת ישראל מהאופוזיציה. אני לא הולכת להיות כלי במשא ומתן בין נתניהו וגנץ או לקחת צד בוויכוח הזה, כי זה חוסר אחריות משווע. אם לא יעבור תקציב עכשיו, אלפי אנשים יפלטו מיד למעגל האבטלה - שיתעשתו על עצמם ויקבלו החלטה. אני לא מתכוונת להיכנס ולהיות שם גננת".

ח"כ שקד מבהירה כי "בלוק הימין פורק על ידי בנימין נתניהו, הוא החליט לזרוק את ימינה לאופוזיציה ולהקים ממשלה עם השמאל, האירוע הזה נגמר בהחלטתו. אנחנו היום אלטרנטיבה רצינית, ערכית, אנחנו עובדים קשה כרגע מהאופוזיציה, אם אתה שואל אותי - אני לא חושבת שיהיו בחירות".

"מני מזוז מנהל ממש מלחמה פנימית בתוך בית המשפט"

שרת המשפטים לשעבר התייחסה לפסיקת בג"ץ מאתמול (ב') אשר אוסרת על הריסת ביתו של המחבל, שהרג לפני 3 חודשים את לוחם צה"ל עמית בן יגאל ז"ל בעת פעילות מבצעית. לדבריה, "ההרכב הזה באופן ספציפי, ברגע שהוקם היה ברור שהוא לא יאשר את הריסת הבית, כי בבית המשפט העליון השופט מני מזוז מנהל ממש מלחמה פנימית בתוך בית המשפט. מני מזוז מתעלם גם מהחוק וגם מהפסיקה של בג"ץ, ולמעשה מצפצף על שניהם ועושה מה שבא לו בתחום הריסת הבתים. השופטים קרא ומזוז הם המתנגדים הכי גדולים בבתי המשפט להריסת הבתים, בבתי המשפט היום יש רוב מוצק וברור שמאשר את הריסות הבתים, קודם צריך להגיד את זה".

עמית בן יגאל ז"ל

עמית בן יגאל ז"ל. צילום: דובר צה"ל

בפסק הדין נטען כי לא ניתן לקשר בין המשפחה למעשה של המחבל, והריסת הבית מנעמה כי זהו עונש קולקטיבי ולא סביר. לדעתה, "המדינה נפלה פה על הרכב שבתחום הזה מאוד בעייתי. כי במקרה הזה מהבית, בעצם, נעשתה העבירה. הרצח הוא היה בבית, הוא מהבית זרק את הלבנה, אז על אחת כמה וכמה היה זיקה בין הבית לרצח. לכן, אם היו כאן שופטים אחרי וודאי הם היו מאשרים. השופטת וילנר הייתה חד משמעית - צריך להרוס את הבית, ולכן הכי חשוב זה מינוי השופטים".

שקד הסבירה כי הריסת בתי מחבלים זה כלי הרתעתי. "הריסת הבתים זה כלי שנועד להרתעה, לא לענישה אלא להתרעה והמטרה בהריסת הבתים זה שהמחבל הבא יחשוב פעמיים לפני שהוא עושה את מעשה הרצח, כי הוא מבין שהמשפחה שלו תסבול. ההרכב הזה - מוכיח את הטענה שלי שהכי חשוב זה להמשיך במינוי שופטים שמרניים".