בן גביר: "לא שוכח שאיילת שקד מינתה את ג'ורג' קרא"

בעקבות החלטת בג"ץ אתמול, הזכיר איתמר בן גביר כי את השופט קרא מינתה איילת שקד. "יש לאיילת זכויות לא מעטות במינוי שופטים, אבל מינוי קרא היה טעות הרסנית והיה מי שהזהיר אותה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/08/20 10:41 כא באב התשפ

בן גביר: "לא שוכח שאיילת שקד מינתה את ג'ורג' קרא"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

איתמר בן גביר הגיב הבוקר (ג') להחלטת בג"ץ מאתמול לבטל את צו ההריסה לביתו של המחבל נזמי אבו-בכר שהרג את סמל ראשון עמית בן יגאל. את ההחלטה השערורייתית קיבלו שופטי העליון מני מזוז וג'ורג' קרא שהיו בדעת הרוב נגד הריסת הבית. בן גביר הזכיר כי מי שמינתה את השופט קרא היא לא אחרת משרת המשפטים לשעבר. "לצערי לא שוכח שאיילת שקד מינתה את השופט ג'ורג קרא. יש לאיילת זכויות לא מעטות במינוי שופטים, אבל מינוי קרא היה טעות הרסנית והיה מי שהזהיר אותה", כתב בן גביר בחשבון בטוויטר שלו.

בראיון ב"גלי ישראל" הגדיר בן גביר את השופט קרא כלאומן ערבי ואמר כי השופט מזוז הוא שמאלן קיצוני. "עזבו שג'ורג' קארה נחשב מהכי פחות מקפידים על זכויות אזרח. הבעיה המרכזית שלי אתו היא שהאג'נדה שלו היא לא ציונית יהודית. זה לא קשור בכלל לעובדה שהוא ערבי... אבל כשלוקחים לאומן ערבי ושמאלן קיצוני ומושבים אותם בביהמ"ש העליון - זה מה שיקרה".

עוד אמר על השופט מזוז, "לזכותו של מני מזוז יאמר שהוא עקבי בדעתו כבר שנים. הוא נגד הרס בתי מחבלים אבל הוא בעד לעצור ילדות בהתנתקות עד תום ההליכים כי הן מסכנות את בטחון המדינה". גם את מינוי מזוז הזכיר בן גביר, ואמר, "מי מינה אותו? חברי כנסת מהליכוד".