חוסמים את שקד: הליכוד לא ישתתף בהצבעה על פסקת ההתגברות

לאחר האיומים של כחול לבן על פירוק הקואליציה במידה ויצביעו בעד החוק, הליכוד החליטו לא להשתתף בהצבעה. החרדים החליטו להצביע נגד הצעת החוק: "לא צריך להתרגש מכל הטרלה של האופוזיציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 22:31 יד באב התשפ

חוסמים את שקד: הליכוד לא ישתתף בהצבעה על פסקת ההתגברות
איילת שקד במליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הליכוד קבע כי חברי הכנסת שלו לא ישתתפו בהצבעה על פסקת ההתגברות אותה הציעה חברת הכנסת איילת שקד (ימינה). חברי הכנסת מהסיעות החרדיות  הודיעו כי לא יתמכו בהצעת החוק של שקד ויצביעו נגדה: "לא צריך להתרגש מכל הטרלה של האופוזיציה". 

כזכור, כחול לבן הזהירו את הליכוד כי הצבעה בעד הצעת החוק תוביל לפירוק הקואליציה, ובליכוד החל וויכוח האם נכון לתמוך ובכך לספק את הבייס ולא לבגוד בהבטחת הבחירות שלהם או להימנע ממשבר קואליציוני נוסף מול כחול לבן. ההחלטה של החרדים שלא לתמוך בחוק עזרה לליכוד להשתכנע שבכל מקרה לא יהיה רוב לחוק ואין טעם להיכנס לעימות בשבילו. 

במקביל, ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) העלה פסקת התגברות משלו והסביר לחדשות כיפה כי עוד לפני הצעת החוק של שקד נתן הצעה אחרת טובה אף יותר לדבריו: "יש לי הצעת חוק טובה יותר, שהגשתי אותה עוד לפני הצעת החוק של שקד, פסקת התגברות אמתית. החוק של שקד הוא רק פלסטר, לדעתי אסור להגיע למצב שבג"ץ מבטל חוקים של הכנסת. בהצעת החוק שלי אני קורא להקים בית משפט לחוקה, שרק הוא יעסוק בנושא. ובמידה ולא יקום בית משפט כזה, אז בג"ץ כדי לבטל חוק יצטרך להתכנס בהרכב מלא ושההחלטה תתקבל פה אחד".

שקד הסבירה בראיון לחדשות כיפה כי הטיעון של קרעי מביך: "נכון להיום בית המשפט מבטל חוקים ברוב רגיל, בלי שום הגבלה. פסקת ההתגברות לפחות יוצרת דיאולוג ושיח בין הכנסת לממשלה, שהמילה האחרונה היא של הכנסת. בחוק יסוד השפיטה שהגשתי יש מגבלה על הרוב הנדרש לביטול חוקים על ידי השופטים, אם רוצים להתווכח על זה -אין בעיה, בואו נעביר אותו בקריאה טרומית ואז ניכנס לפרטים. אין אף חוק שעובר מקריאה טרומית לקריאה שלישית באותו נוסח, תמיד עושים שינויים. מעבר לכך ההצעה שלו, שכל השופטים בפה אחד יצביעו לביטול חוק, היא לא ראלית".