ח"כ קרעי: "אני לא מבין מה בוער לשקד להעביר חוק שבמקום לתקן יקלקל אף יותר"

בראיון לכיפה מספר חבר הכנסת מהליכוד, כי חשוב שהציבור הימני יכיר בבעייתיות שבפסקת ההתגברות לפי ניסוחה של שקד. אמנם הוא מודה ואומר כי יעדיף לתמוך בחוק כי חשוב לקדם איזשהו צעד של הפרדת רשויות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 02/08/20 18:50 יב באב התשפ

ח"כ קרעי: "אני לא מבין מה בוער לשקד להעביר חוק שבמקום לתקן יקלקל אף יותר"
"הצעת חוק לא טובה" קרעי על פסקת ההתגברות של שקד, צילום: פלאש 90

הצעת החוק של , חברת הכנסת איילת שקד, מאבדת את תמיכה בגוש הימין וכצפוי לא תעבור. אלא שהאתגר האמתי של חוק זה האם החוק יקבל את תמיכת מפלגות הימין או לא. לאורך היום נראית חוסר תמיכה של הגוש הימין בחוק, כאשר החרדים וליברמן כבר הכריזו כי לא יתמכו בחוק. כעת העיניים נושאות בעיקר לליכוד, שעומד בפני הדילמה האם לתמוך בחוק הימני, או להישאר נאמן לקואליציה עם כחול לבן.

שקד מגיבה להחלטת הסיעות החרדיות לא לתמוך בפסקת ההתגברות: "אצל החרדים יש דיבורים לחוד ומעשים לחוד"

חבר הכנסת מטעם הליכוד, ד"ר שלמה קרעי, אמר לכיפה, כי עוד לפני הצעת החוק של שקד נתן הצעה אחרת טובה אף יותר לדבריו: "יש לי הצעת חוק טובה יותר, שהגשתי אותה עוד לפני הצעת החוק של שקד, פסקת התגברות אמתית. החוק של שקד הוא רק פלסטר, לדעתי אסור להגיע למצב שבג"ץ מבטל חוקים של הכנסת. בהצעת החוק שלי אני קורא להקים בית משפט לחוקה, שרק הוא יעסוק בנושא. ובמידה ולא יקום בית משפט כזה, אז בג"ץ כדי לבטל חוק יצטרך להתכנס בהרכב מלא ושההחלטה תתקבל פה אחד".

אתם לא חוששים שהציבור הימני ירגיש נבגד אם לא תצביעו בעד החוק?

חשוב לי לבהיר לציבור כי פסקת ההתגברות של שקד על בג"ץ היא יותר פסקת התגברות לבג"ץ על הכנסת. היא מאפשרת בהצעת החוק שלה משהו שלא היה אפשרי לבג"ץ עד עכשיו. לפי הצעות החוק הנשיאה צריכה לכנס 11 שופטים שמתוכם די בהסכמה של 8 שופטים על מנת לבטל הצעת חוק של הכנסת. עם הנתונים האלה לנשיאת בית המשפט לא יהיה קשה כלל להשיג 8 תומכים בלבד, זה דבר שאפילו בחוק הנוכחי לא קיים. לכן הצעת החוק הזו היא בעיקר בעייתית בעיניי. זו הצעת חוק לא טובה, שיכול להיות אפילו צעד אחורה, שמאפשר בחוק לבג"ץ לבטל חוקים. אני לא מבין מה בוער לשקד להעביר חוק שבמקום לתקן יקלקל אף יותר. אולי עדיף כבר להשאיר את המצב כמו שהוא.

השאלה היא האם בסוף הליכוד יתמכו בהצעת החוק? מיקי זוהר כבר אמר כי יתמוך  

מיקי זוהר אמר את דעתו האישית, וגם אני אומר את שלי - אני כן נוטה להצביע בעד, כי חשוב להתחיל צעדים בנושא, אבל לא חושב שצריך להילחם על זה במצבנו הנוכחי. חשוב לקדם כל צעד שמאפשר התגברות על בג"ץ. אבל אני אבין את מי שיתנגד ואבין גם את מי שיתמוך כדי בכל זאת לקדם איזשהו צעד של הפרדת רשויות. גם ככה אין לנו רוב, אין תמיכה של המפלגות החרדיות, של ליברמן וגם של האוזר והנדל, ואני גם אבין את מי שמתנגד להצעת החוק מהסיבות שמניתי. 

אבל אם תצביעו נגד אתם תפלו לתרגיל הפוליטי ששמו לכם

ודאי שזה תרגיל פוליטי, ושמעתי זאת במפורש מימינה שהם הכריזו כי הם הולכים להטריל אותנו. ברור להם שאין 61 קולות להעביר את החוק גם בלי החרדים, היתכנות לא קיימת. מדובר בכדורי סרק, וכל זה מצטרף להצעה שהיא גם ככה לא טובה לימין. הייתי רוצה להעביר את הצעת החוק שלי, אך בשל אילוצים אנו נאלצים לדחות, במיוחד שאנחנו נמצאים בממשלה לא אידיאלית, שהשותפים שלנו הם לעומתיים וכל דבר שאנחנו רוצים להעביר הם עומדים מנגד. וכמובן שגם הנושאים הבריאותיים והכלכליים הם עיקר הדברים שאנו מתעסקים בהם בשל הדחיפות שלהם".