לחץ בבית היהודי לאיחוד וקיום פריימריז

נשות הבית היהודי פנו ליו"ר המפלגה פרץ ולמנכ"ל ניר אורבך בקריאה לקיים פריימריז בציונות הדתית: "להתאחד לפריימריז פתוחים וכוללים שירכיבו מפלגה מייצגת של כלל ציבור הבוחרים הפוטנציאלי". אורבך ופרץ בתגובה: "מקבלים את פנייתכן וקוראים לאחינו בימין החדש והאיחוד הלאומי להצטרף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 12:00 יב באב התשפ

לחץ בבית היהודי לאיחוד וקיום פריימריז
מרכז הבית היהודי , צילום: כיפה

האם אחרי כמעט שנתיים של פיצולים על פיצולים, יהיה סוף סוף פריימריז בציונות הדתית על מפלגותיה השונות? קבוצה של נשות הבית היהודי חתמו על מכתב ליו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, ולמנכ"ל המפלגה ניר אורבך, בקריאה לקיים פריימריז בציונות הדתית, ולאחדות כוללת בין מפלגות המגזר.

"אנו, נשות הבית היהודי, קוראות לראשי המפלגה ליזום פריימריז כלליים של כלל הציבור הדתי לאומי", נאמר במכתב. "אין חולק כי כוחנו באחדותנו ואם נתפצל לפלגי פלגים כולנו ניבלע ונישכח בתהום הנשיה.
אנו קוראות לכם להתכנס עם ראשי הסיעה האחרים מטעם הבית היהודי ולקרוא לשאר הסיעות המייצגות את הציבור הדתי לאומי, להתאחד לפריימריז פתוחים וכוללים שירכיבו מפלגה מייצגת של כלל ציבור הבוחרים הפוטנציאלי. מפלגה שתהיה המכנה המשותף הרחב ביותר ותייצג את כולנו".

הצהרת הרב רפי פרץ בפסגותצילום: קרדיט: מירב כהן.

הכותבות הציבו דד-ליין: "אנו מצפות שבשבועיים הקרובים תצא הודעה מסודרת על מועד מוסכם לפריימריז, שיתקיימו בתוך חודשיים. "ואתה שלום וביתך שלום, וכל אשר לך שלום" 

על המכתב חתמו:

מירי אברג'ל
יעל בן ישר
גילה בן נאים
צופיה גנט
אפרת גנטק
איילת הרמל
אביטל ויזנפלד
שפרה זייני
תחיה חזן
רושית כהן
דפנה עציון
מיטל פלד
ליטל שוחט
תמר שימי
דקלה שיינדל
שרי שפרגל

בתגובה למכתב קיימו פרץ ואורבך שיחה עם הנשים החתומות עליו, ולאחר מכם כתבו מכתב תשובה בו הם מדגישים את תמיכתם בפריימריז כאלו: "תודה על פנייתכן החשובה. אנו שמחים ששיחת הזום איתנו עודדה אתכן לצאת בקריאה הכל כך נחוצה בימים אלו.
כפי שכתבתן וכפי שנאמר לכם על ידינו בשיחת הזום, הציבור לא יקבל יותר ריצה של רסיסי מפלגות ולא יצביע למפלגות המייצגות את הציבור הדתי לאומי אם לא ירוצו יחדיו באחדות מלאה ואמיתית.

פרץ ואורבך קראו לחברי 'ימינה' להצטרף למהלך: "אנו מקבלים את פנייתכן וקוראים לאחינו בימין החדש והאיחוד הלאומי להצטרף ליוזמה ולחשיבה משותפת על קביעת התנאים ולוחות הזמנים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן