שר החינוך: "עצרתי את ביטול סל התרבות במערכת החינוך"

יואב גלנט הודיע הערב כי הנחה להקצות לנושא שמונה מיליון שקלים כפתרון זמני עד סוף שנת העבודה 2020. אמנם לפי גלנט מי שעומדת בפני אישור התקציב זו ועדת החינוך בכנסת, שלטענתו מסרבת לדון בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/20 22:50 יא באב התשפ

שר החינוך: "עצרתי את ביטול סל התרבות במערכת החינוך"
יואב גלנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במסגרת ההוראות החדשות של שר החינוך, יואב גלנט, בהם הוא נערך לקראת שנת הלימודים הבאה והפעם בתחום התרבות. גלנט הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מקצה שמונה מיליון שקלים לפתרון זמני לסל התרבות במערכת החינוך: "עצרתי הערב את ביטול סל התרבות במערכת החינוך והנחתי להקצות שמונה מיליון שקלים לפתרון זמני עד סוף שנת העבודה 2020". אלא שהאישור הסופי צריך להתקבל גם בכנסת, שם מאשים גלנט ועדת החינוך במימוש ההנחיה: "השלמת הסכום לשנה הנוכחית מותנית באישור ועדת החינוך בכנסת, המסרבת לדון בנושא".

אגודת הסופרים ברכה על החלטת שר החינוך לחזור בו מביטול סל התרבות. צביקה ניר, יו"ר אגודת הסופרים: "אני שמח שהשר קיבל את פנייתנו שלא לבטל את סל התרבות, בכדי להבטיח  שגיבורי התרבות של ילדי ישראל לא יהיו רק דמויות טלויזיוניות, כוכבי רשת או אפליקציות של משחקי מחשב. סל התרבות מאפשר את שמירת השפה העברית וההכרות של הדור הצעיר עם משוררים וסופרים כגיבורי תרבות ומורי דרך לחיים"

מוקדם יותר השבוע גלנט ושר האוצר, ישראל כ"ץ, חשפו  את התכנית המלאה לפתיחת שנת הלימודים הקרובה. לבקשת משרד החינוך, תקצב משרד האוצר את תכנית "רשת ביטחון כלכלית להפעלת מערכת החינוך" ב-4.2 מיליארד שקלים. התכנית אושרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו אך צריכה לקבל את אישור הממשלה. התכנית גובשה בהתאם לתפיסה, כי מערכת החינוך נדרשת להיערך להפעלת מוסדות החינוך במציאות של תחלואת קורונה בתרחיש מונע התפרצות.

החלטתו של גלנט לסייע בתחום התרבות במשרדו היא בין הצעדים הברורים הראשונים שנעשים בענף הקורס. בשבוע האחרון קיימה ועדת הקורנה דיון סביב המשבר בענף בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הדיון עסק בכ-150 אלף אנשי התרבות הכוללים את כל הנוגעים בנושא מאנשי תחזוקה ועד האמנים עצמם, שמצאו עצמם ללא פרנסה. על אף שיצאו ללא הכרעה מסוימת, במהלך הדיון  אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי ניתן לציור מתווה לפתיחה של ענף התרבות: "אנחנו רואים איזושהי התייצבות ברמת התחלואה ויש פה הזדמנות לעשות שינוי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן