סקר מנדטים: נתניהו וגנץ מתאוששים, לפיד נחלש

הצניחה החופשית של הליכוד בסקרים נבלמת, והמפלגה עומד על 33 מנדטים, יש עתיד יורדת ל-17, כחול לבן מתייצבת על 12, כמו גם ימינה. העבודה והבית היהודי רחוקות מאחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/20 08:20 י באב התשפ

סקר מנדטים: נתניהו וגנץ מתאוששים, לפיד נחלש
שוב בחירות?, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

איום הבחירות עדיין מתנוסס באופק, כשהליכוד וכחול לבן מתבצרות בעמדותיהן בנוגע לתקציב המדינה, והמגמות בסקרי המנדטים מתחילות להתאזן. על פי סקר 'ישראל היום', שפורסם הבוקר (ו'), הליכוד בולמת את הירידה בסקרים, שכבר העמידו אותה על 31 מנדטים, ומתייצבת על 33 מנדטים, שלושה פחות מהמצב כיום בכנסת.

סקר מיוחד: בקרב מצביעי הימין - בנט במקום השני להנהגת המחנה

יש עתיד, שכבר עמדה על 19 מנדטים בסקרים, מתייצבת על 17, כחול לבן שכבר הגיעה למספר חד ספרתי, מקבלת בסקר 12 מנדטים. גם ימינה בראשות בנט, שזינקה עד 16 מנדטים בסקרים, נחלשת ומתייצבת על 12.

הרשימה המשותפת מקבלת 16 מנדטים בסקר, אחד יותר מהמצב כיום, ש"ס זוכה לתשעה, ויהדות התורה לשמונה. ישראל ביתנו של ליברמן מקבלת גם היא שמונה מנדטים, ומרצ זוכה לחמישה. דרך ארץ, הבית היהודי ומפלגת העבודה רחוקות מאחוז החסימה מצידו התחתון.

על פי תוצאות הסקר, גוש השמאל-מרכז-ערבים עומד על 50 מנדטים, וגוש הימין עומד על 62 מנדטים, כשישראל ביתנו כבר אינה לשון מאזניים, עם שמונה מנדטים.

עוד על פי הסקר, המועמד המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה הוא נתניהו, עם 33%, אחריו יאיר לפיד עם 13%, נפתלי בנט עם 12%, ובני גנץ עם 11%.